دوره آموزش برق خودرو

دوره برق خودرو

اگر قصد دارید وارد حوزه تعمیرات ماشین شوید دوره آموزشی برق خودرو دوره‌ای است که با پایان یافتن آن، اطمینان حاصل خواهید کرد که در حوزه صنعت خدمات خودرویی در جایگاه مناسب و خوبی قرار دارید. این دوره‌ها دانش نظری را همراه با برنامه‌های عملی در مورد استفاده از ابزارهای مختلف در برق خودرو فراهم می‌کنند.

آموزش برق خودرو

سیستم الکتریکی خودرو از باتری، استارت و دینام تشکیل شده است. باتری آب را برای استارتر تأمین می‌کند. سپس، دینام انرژی لازم را برای تأمین انرژی خودروی شما به باتری می‌دهد. اگر یکی از این قطعات به درستی کار نکند خودروی شما به درستی روشن یا راه اندازی نمی‌شود. این تعریف ابتدایی ترین آموزش برق خودرو است.

دوره آموزش برق خودرو درجه 2

دوره آموزشی مقدماتی یا همان درجه ۲ همان طور که از نامش پیداست پیش نیاز دوره پیشرفته است. برای بهره مندی از قابلیت‌های یک استاد برق کار ابتدا می‌بایست آموزش مقدماتی را فراگیرید تا به درگاه ورودی مرحله پیشرفته راه یابید.

مباحثی که در دوره آموزشی مقدماتی یا درجه ۲ می‌بایست آموزش ببینید به شرح زیر می‌باشد:

  • آشنایی کامل با سیستم برق اتومبیل و اجزای آن
  • آشنایی با سیستم استارت و رله‌های اتومبیل
  • آشنایی کامل با دینام، سیم کشی و مدارهای الکتریکی اتومبیل
دوره آموزش برق خودرو درجه 2

برق خودرو درجه 2

آموزش مکانیک خودرو

آموزش مکانیک خودرو امروزه یکی از پولسازترین و تخصصی‌ترین شغل‌هایی است که یک شخص علاقه‌مند به این رشته می­تواند آن را برگزیند و به یک متخصص و استاد ماهر تبدیل شود. بد نیست بدانید که یک برق کار خودرو می‌بایست اطلاعات کاملی از مهارت و دانش مورد نیاز در این زمینه، تحصیلات لازم و آگاهی از نحوه ورود به این شغل، فرصت‌های شغلی، بازار کار برق خودر، وضعیت استخدام چه در ایران و چه در خارج از کشور، درآمد، وظایف و شخصیت متناسب با این شغل را داشته باشد. که در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو شرکت Carworks می‌توانید غیر از دوره آموزشی برق خودرو درجه ۱ و ۲ به این اطلاعات مهم نیز دست یابید.

آموزشگاه مکانیک خودرو

اصولا دوره آموزشی برق خودرو را به دو بخش مقدماتی و پیشرفته (و یا درجه ۲ و درجه ۱) تقسیم می‌کنند.

بهترین و مهم‌ترین مشخصه یک دوره آموزشی خوب و معتبر، کامل، جامع و به روز بودن مباحث آموزشی آن است. به طوری که پاسخگوی تمام نیازهای کارآموز و دنیای کسب و کار در رابطه با خود باشد. آموزش برق خودرو نیز یکی از همین دوره‌ها است که می‌بایست بهترین و موثرترین نکات آموزشی را ارائه دهد. همچنین حاوی دوره‌های آموزشی فوق العاده‌ای باشد که بتواند شما را به یک برق‌کار حرفه‌ای خودرو تبدیل کند.

آموزشگاه مکانیک خودرو

مکانیک خودرو

دوره آموزشی پیشرفته برق خودرو

دوره آموزش برق خودرو درجه ۱ یک دوره آموزشی حرفه‌ای است که کارآموزان فنی و حرفه‌ای آن را می‌گذرانند. این دوره آموزشی حاوی مباحث ارزشمند و حرفه‌ای است که هر کدام از این مباحث می‌تواند شما را به یک برق‌کار متخصص اتومبیل تبدیل کند. در این دوره به مباحثی مانند سرفصل‌های زیر اشاره می‌شود:

  1. ابزارشناسی
  2. سیم کشی
  3. سیستم استارت اتومبیل
  4. مدارهای الکتریکی خودرو
  5. دینام خودرو
  6. رله‌های خودرو
  7. سیستم برف پاک کن خودرو
  8. بخاری خودرو
  9. فلاشر

با گذراندن دوره آموزشی برق خودرو درجه ۱ به راحتی به مواردی از قبیل آموزش فنی و حرفه‌ای مباحث آموزش برق خودرو، افزایش تخصص و مهارت در زمینه تعمیرات برق اتومبیل، افزایش تجربه عملی در این زمینه، یادگیری به آسان‌ترین و ساده‌ترین روش ممکن، صرفه جویی در زمان و انرژی و هزینه ها، ورود بلافاصله پس از این دوره به بازار کار دست پیدا کرد.

بهترین آموزشگاه برق خودرو

همان طور که می‌دانید شرکت در دوره‌های آموزشی زمان و هزینه‌ای را در بر دارد که اگر آموزشگاه و مدرس مورد نظر مناسبی انتخاب نشود، موجب خسارت کارآموز می‌گردد. از طرفی شاید انگیزه اولیه در او نیز فروکش کند. برای این تصمیم مهم شما می‌بایست چندین فاکتور را مدنظر قرار داده و بهترین و معتبرترین موسسه و استادکار را انتخاب کنید. از فاکتورهای مهمی که هر آموزشگاه می‌بایست داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تجهیزات به روز و کافی برای آموزش باشد.
  • دارای اساتیدی باتجربه و مهارت تخصصی بالا باشد.
  • به کارآموز محتوای آموزشی مناسب و به روز ارائه دهد.
  • دوره‌های عملی آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • گواهینامه پایان دوره معتبر و بین المللی ارائه دهد تا در صورت تصمیم گیری کارآموز برای استفاده از این مهارت در خارج از کشور نیز مسیری هموار داشته باشد.
  • آموخته‌ها و درس‌های عملی به صورتی باشد که با چندین سال تجربه کاری برابری کند؛ بنابراین ذکر نکات کلیدی و عملی در این دوره‌ها حتما وجود داشته باشد.
  • پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای کارآموز بتواند جواز کسب دریافت کند.
  • پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای کارآموز بتواند وام خود اشتغالی دریافت کند.
  • پس از گذراندن دوره و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای کارآموز بتواند گواهینامه خود را ترجمه و بین المللی کند.
  • آموزشگاه دارای خوابگاه و سایر امکانات رفاهی برای کارآموز باشد.
جمع­ بندی دوره های آموزشی

بنابراین انتخاب یک دوره آموزشی برق خودرو کامل و جامع می‌تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد تا پس از صرف زمان و انرژی به هدف خود برسید و با کوله باری از دانش، مهارت و اطلاعات کلیدی و بروز در زمینه برق خودرو وارد بازار کار شوید. همچنین با در دست داشتن مدرک بین المللی در ۱۸۶ کشور عضو سازمان جهانی کار  (ILO) مشغول به کار شوید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو