موتور خودروهای داخلی

زمانی که موتور خودروی شما از سمت میل لنگ، رینگ و پیستون، بلوک سیلندر، یاتاقان های متحرک وثابت و … به شکلی آسیب دیده باشد که برای رفع عیوب و تعمیر آن احتیاج به پیاده کردن کامل موتور از روی اتاق خودرو جدا کردن تک تک اجزای آن از یکدیگر باشد،َ در این زمان می گویند که موتور خودرو به یک تعمیر اساسی نیاز دارد.

در این روند معمولا سرسیلندر و قطعات وابسته نظیر سوپاپ ها، بلوک سیلندر، یاتاقان ها، بغل یاتاقانی و… به کارگاه تراشکاری فرستاده می شوند تا بعد از سنگ خوردن، آب بندی و آماده سازی بر حسب مقدار خسارت وارد شده و دفرمه شدن اجزای مرتبط به کارگاه مکانیکی برگردانده شده و استاد تعمیرات خودرو تمامی اجزای موتور را مجددا مثل روز اول و صد البته با بسیاری از قطعات نو سرهم کرده و آن را روی خودرو جاگذاری میکند. این شکل از تعمیرات، همانگونه که از اسمش پیداست، پر هزینه ترین و کامل ترین نوع رفع عیوبی است که می تواند روی یک خودرو انجام داد.

مباحث دوره آموزش موتور خودروهای داخلی

دوره های جداگانه برای هرکدام از موتورهای خودروهای پراید، 405، 206 تیپ 2 و 5، L90 ،EF7

آموزشگاه تعمیر موتور خودرو

آموزشگاه تعمیر انواع موتور خودرو

مزایای دوره آموزش موتور خودروهای داخلی

کار عملی آشنایی کامل با ساز و کار موتور خودروهای داخلی تنها بخشی از مزایای این دوره شگفت انگیز است. بارزترین مزایای دوره آموزش موتور خودروهای داخلی  عبارت است از:

  • با توجه به فراوانی نکات تخصصی، آموزش فشرده طی مدت زمان کم اما با زبانی ساده
  • سطح تخصصی بالا و کمک برای ورود به بازار کار
  • صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی
  • آموزش کامل و جامع و بی نیازی از سایر دوره‌های آموزشی
  • دسترسی مناسب از تمام قسمت های شهر، نزدیکی به مترو و BRT
  • پشتیبانی کارآموزان بعد از اتمام دوره
  • فراهم کردن خوابگاه مناسب برای کارآموزان شهرستان

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

زمان و شهریه دوره آموزش موتور خودروهای داخلی

این دوره آموزشی طی 3 جلسه برگزار خواهد شد. هر جلسه 4 ساعته در شهر تهران برای کار آموزان فعال خواهد بود تا بتوانند به تخصص کاری و حرفه‌ای دست یابند. شهریه این دوره مبلغ   3.100.000 تومان است. ضمنا آموزشگاه فنون خودرو خوابگاه برای کارآموزانی که از شهرستان برای حضور در کلاس ها حضور پیدا می کنند در نظر گرفته است.

نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات تخصصی موتور خودروهای داخلی

  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی

مدرک پایان دوره موتور خودروهای داخلی

در انتهای دوره به شما مدرک تخصصی زیر نظر فنی و حرفه ای داده می شود. و در صورت نیاز گواهینامه بین المللی pcms  استرالیا  و tap انگلیس اعطاء خواهد شد.

وضعیت بازارکار تعمیرات موتور خودروهای داخلی

با توجه به گران شدن قیمت خودروهای موجود در بازار کشورمان، به دنبال آن هزینه ی نگهداری و تعمیر آن ها هم بالا رفته و این مسئله به دغدغه ای زیاد برای قشر پایین تر جامعه تبدیل شده است و بویژه هزینه ی تعمیر موتور خودرو با کیفیت پایین داخلی مانند انواع پژو می تواند مانند چالشی اصلی برای اقشار مختلف در جامعه باشد.

تحریم صنعت خودروسازی کشورمان، ضرر انباشته ی شرکت های خودروسازی، عدم پرداخت سر موعد طلب قطعه سازان از طرف شرکت های بزرگ داخلی که سبب شده بعضی از کارخانه های قطعه سازی با مشکلات فراوانی در مسیر تولید روبرو شوند و در نهایت با عرضه ی محدود محصولات آنها در بازار مواجه می شویم و همچنین بعضی دلالان در این میان سودجویی میکنند، همه ی این ها از دلایل منطقی و غیر منطقی برای گران قیمت شدن لوازم یدکی و خدمات در ارتباط با خودرو در ایران به حساب می آید.

در این میان هم افرادی هستند که موتور خودرویشان احتیاج به تعمیر اساسی موتور پیدا کرده است.

 

موتور bmw

 

میزان درآمد تعمیرکار موتورهای داخلی چقدر است؟

قصد داریم که هزینه ای مرتبط با تعمیر اساسی خودروهای داخلی  را بررسی کنیم. برای آنکه اجرت تعمیر در شهر های بزرگ و کوچک متفات بوده و همچنین قیمت لوازم یدکی مارک های مختلف فرق زیادی دارد، اجرت استاد مکانیک به شکل میانگین 800 هزار تومان است.

لازم به ذکر است که مبلغ تعمیر اساسب خودرو 1800 سی سی پژو می تواند بر حسب مقدار خسارت وارده به میل لنگ و بلوک  سیلند، شاتون ها، هزینه تراشکاری و غیره بیشتر و یا کمتر از مقدار گفته شده  باشد اما به شکل کلی ، در شرایطی که خودرو xu7 پژو احتیاج به تعمیر اساسی پیداکند، به طور متوسط هزینه کلی خدمات و لوازم یدکی، هزینه ای در حدود 4.5 تا 5 میلیون تومان را بر مالک خودرو تحمیل می کند.

پیش نیاز دوره موتور خودروهای داخلی

دوره مکانیک خودرو درجه 2 پیش نیاز تعمیرات موتور خودروهای داخلی است.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو