مزایای دوره آموزش

برگزاری دوره های حضوری

تنظیم موتور یا تون آپ به مجموعه ای از کارها می گویند که موجب کاملتر شدن احتراق  و در نهایت افزایش بازدهی و کاهش راندمان پیشرانه خودرو می شود. تنظیم موتور خوب باید تجهیز به تنظیم موتور پنج گاز باشد. پر اهمیت ترین هدف برای تون آپ بهتر خودرو، احتراق کامل است.

به دلیل پیچیدگی صنعت در قرن اخیر اطمینان پیدا کردن نسبت به عملکرد صحیح سیستم ها اهمیت به سزایی دارد. دستگاه عیب یاب یا به عبارتی همان دستگاه دیاگ، دستگاهی الکترونیکی است که با کامپیوتر خودرو ارتباط دیجیتالی برقرار می کند و با دریافت بعضی اطلاعات از کامپیوتر خودرو برای عیب یابی به تعمیرکار کمک می کند. نکته ی قابل توجه اینست که دستگاه دیاگ دستگاهی جادویی نیست و بیشترین زحمت عیب یابی بر عهده ی خود تعمیرکار است.

آموزشگاه برق و مکانیک خودرو

برگزاری دوره های حضوری

دستگاه دیاگ اطلاعاتی که از کامپیوتر خودرو دریافت می کند به چند صورت است:

  • کدهای تشخیص عیب سیستم انژکتوری ( اکثرا عیوب الکترونیکی )
  • کدهای عملکردی موتور

 

کدهای تشخیص عیب به عیوب الکتریکی یا الکترونیکی مربوط است که در سیستم انژکتوری موتور در سنسورها و انژکتورها و بقیه  عملگرها به وجود آمده و کامپیوتر خودرو آنها را تشخیص می دهد. حافظه ی کامپیوتر خودرو این کد ها را ذخیره کرده و دستگاه دیاگ آنها را دریافت می کند. دستگاه دیاگ کدهای دریافتی را روی صفحه ی نمایش نشان می دهد. تعمیرکار به کمک این کدها می توان تشخیص دهد کدام یک از قطعات معیوب است. اما نباید به سرعت اقدام به تعویض قطعه کرد. به شکل کلی تنظیم موتور به مجموعه ای از کارها می گویند که باعث کارکرد بهتر خودرو می شود و هرچقدر موتور خودرو تنظیم تر باشد بهتر کار می کند و با توجه به نیاز راننده، تنظیم موتور در بعضی مواقع برای کاهش مصرف سوخت، گاهی برای بالا بردن شتاب و گاهی نیز برای کاهش آلایندگی و گرفتن معاینه فنی انجام می شود که هر کدام از این تنظیمات نیاز به تجهیزات ، ابزارها و آموزش ویژه ای دارد.

هر کمپانی خودروسازی وظیفه دارد برای همه ی خودروهای تولیدی شرکت خود دستگاه دیاگ مرتبط به آن را تهیه و در اختیار مرکز های سرویس خود قرار بدهد، این دستگاه همیشه کامل ترین و با قابلیت ترین دستگاه دیاگ برای خودرو های آن شرکت است. برای مثال، دستگاه دیاگ کارخانه بنز فقط برای خودرو های بنز است و نمی توان از طریق آن خودروهای بی ام و را عیب یابی کرد. بنابراین نکته ی مهم در انتخاب دستگاه دیاگ اول از همه تعین برند خودرو است.

آموزش تخصصی خودرو

کارشناسان متخصص مجتمع فنون خودرو برای کمک به کارآموزان خود در مسیر خرید دستگاه دیاگ برای  انتخاب مناسب ترین گزینه آن ها را یاری نموده و همچنین برای راحتی کارآموزان دستگاه مورد نیاز آنها را با توجه به مهارت خود در این زمینه برای آنها تهیه می کنند.

خواندن پارامترهای کاری موتور روشن خودرو از دیگر کارایی های دستگاه دیاگ است. پارامترهای موتور شامل : سرعت موتور، دمای هوا، دمای آب، آوانس جرقه، مقدار سوخت، لین یا ریچ  بودن دودن اگزوز، مقدار باز بودن دریچه گاز، مقدار باز بودن استپر موتور و موارد دیگر که توسط بررسی آنها می توان به طور دقیق کارکرد موتور را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. اگر تعمیرکاری بتواند همزمان با بررسی کد های خطا، پارامترهای کاری موتور هم در نظر بگیرد می تواند به راحتی عیب موتور شامل عیوب برقی و یا حتی عیوب مکانیکی را هم تشخیص دهد.

دستگاه دیاگ به وسیله ای یک کابل به کانکتور مخصوص عیب  یابی خودور وصل می شود. این کانکتور امکان دارد درون کابین و زیر داشبورد باشد و یا اینکه مثل پژو 405  و سمند زیر کاپوت باشد. در هر حال باید کابل دستگاه دیاگ به کانکتور عیب یابی وصل شود.

خواندن پارامتر های عملکرد موتور هم یکی از داده های مورد اهمیت به حساب می آید. یک تعمیرکار ماهر بیشتر اوقات به داده ها اکتفا کرده و از کدهای عیب برای چک کردن تعمیر استفاده می کند.

شرح دوره

در مجتمع آموزشی فنون خودرو کارآموزان توسط برترین اساتید فنی و حرفه ای آموزش دیده و  برای یک تنظیم موتور کامل و تخصصی آماده ی بازارکار می شوند. دوره ی تنظیم موتور در آموزشگاه فنون خودرو به صورت کاملا عملی آموزش داده می شود تا کارآموزان تمام نیاز های آموزشی خود را قبل از قرار گرفتن در محیط کار برطرف سازند.

 

مباحث دوره آموزشی تنظیم موتور (ویژه معاینه فنی)

  • عیب یابی
  • کار با دستگاه دیاگ تخصصی
  • پارامتر خوانی دیاگ
  • روش کار با دستگاه پنج گاز و پارامتر خوانی آن
  • عیب یابی کاتالیزور
  • تشخیص مقدار گازهای nox

مزایای دوره آموزشی تنظیم موتور(ویژه معاینه فنی)

با شرکت در دوره ی آموزشی تنظیم موتور در آموزشگاه فنون خودرو از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • برگزاری کاملا عملی کلاس های آموزشی
  • حضور اساتید برجسته و متخصص و بسیار با تجربه
  • دسترسی مناسب از تمام قسمت های شهر، نزدیکی به مترو و BRT
  • پشتیبانی کارآموزان بعد از اتمام دوره
  • فراهم کردن خوابگاه مناسب برای کارآموزان شهرستان

 

شهریه و مدت زمان دوره آموزشی تنظیم موتور(ویژه معاینه فنی)

این دوره آموزشی طی 5 جلسه برگزار خواهد شد. هرجلسه 4 ساعته در شهر تهران برای کار آموزان فعال خواهد بود تا بتوانند به تخصص کاری و حرفه‌ای در زمینه آموزش تنظیم موتور خودرو دست یابند. شهریه این دوره مبلغ  4.800.000 تومان است.

نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه یادگیری تنظیم موتور (ویژه معاینه فنی)

  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی
  • حمایت تخصصی کارشناسان از کارآموزان در خرید تجهیزات مورد نیاز برای ورود به بازارکار

مدرک پایان دوره:

در انتهای دوره به شما مدرک تخصصی زیر نظر فنی و حرفه ای داده می شود. و در صورت نیاز گواهینامه بین المللی pcms  استرالیا  و tap انگلیس اعطاء خواهد شد.

بازار کار تنظیم موتور خودرو در ایران

در عصر حاضر تنظیم موتور یکی از شغل های مهم در زمینه ی خودرو است چون بحث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها خیلی بیشتر از قدیم تحت بررسی قرار می گیرد. به همین دلیل اکثر خودرو ها برای دریافت معاینه فنی باید از این پروسه گذر کنند. بنابراین همچنان بازارکار تنظیم موتور گرم است.

 

پیش نیاز دوره

دوره تخصصی سیستم های انژکتوری پیش نیاز دوره ی آموزشی تنظیم موتور است.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو