کولر یا سیستم تهویه مطبوع خودرو از مهم ترین امکانات رفاهی در صنعت خودروسازی به حساب می آید که به صورت تقریبی درتمام محصولات تولیدی انبوه موجود است. فصل تابستان با همه ی ویژگی هایش، برای خیلی از افراد مخصوصا افرادی که خودرو بخش مهمی در زندگی آنها به شمار می آید، با دیگر فصل ها تفاوت زیادی دارد. استفاده از سیستم تهویه و کولر،در تابستان اهمیت زیادی دارد و حتی گاها به شکل روزمره باید از آن استفاده شود. حدودا تمام خودروهای مدرن تولید انبوه به انواع سیستم های تهویه و کولر ساده و پیشرفته مجهز شده اند و می توان آنرا یک آپشن استاندارد نامید.

در این مقاله می خواهیم به صورت کامل در مورد آموزش تخصصی کولر و تهویه مطبوع صحبت کنیم و بررسی می کنیم که در این دوره تخصصی به شما این آموزش ها داده می شود تا اطلاعات شما در این زمینه و کلاس های آموزشگاه تخصصی فن خودرو کارورکس بیشتر بشود، با ما همراه باشید.

کولر و تهویه مطبوع در خودرو

بسیاری از مردم براین باورند که سیستم تهویه خودرو فقط شامل بخاری و کولر است. شاید شما هم در این لحظه به خود بگویید مگر غیر از این است؟ در پاسخ می توان گفت، بله; چون حالتی دیگر هم در تهویه خودرو موجود است و آن پنکهاست و آن زمانی است که هوا از بیرون وارد کابین می شود بدون اینکه بخاری ویا کولر درگیر شوند.

کولر خودرو در روزهای گرم تابستان  به خنک سازی فضای داخل اتاق خودرو کمک زیادی میکند اما با درگیر کردن کمپرسور و موتور خودرو به طور مستقیم بر مصرف سوخت اثر میگذارد به همین دلیل مهندسین سعی دارند با  روش های گوناگون باعث کم شدن مصرف سوخت شوند. یکی از این روش ها استفاده از سیستم تهویه مطبوع است که اکثرا آنرا با کولر خودرو اشتباه می گیرند. در خودروهایی که به سیستم تهویه مطبوع تجهیز نشده اند مقدار خنکی و شدت باد به شکل دستی انجام می شود و تا وقتی که سرنشین احساس سرما یا گرما نکند این سیتم به شکل یکنواخت کار می کند ونمی تواند مقدار دمای داخل کابین را تشخیص دهد. ولی در سیستم های تهویه مطبوع سرنشین دمای مورد نظر را تنظیم می کند و به صورت صفحه نمایش دیجیتالی به اطلاع می رسد. به همین ترتیب وقتی دمای داخل کابین به دمای مورد نظر برسد سیستم به طور اتوماتیک کمپرسور را از مدار خارج کرده و مقدار باد خروجی را کمتر می کند و باعث می شود که موتور کمتر زیر فشار بوده و درنهایت مقدار مصرف بنزین کاهش میابد.

آموزش تخصصی کولر و تهویه مطبوع

دوره آموزش تخصصی کولر و تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع در خودرو ها

سیستم تهویه مطبوع در برگیرنده  واحدهای گرمایش و سرمایش است. واحد گرمایش و یا بخاری خودرو با عبور جریان مایع خنک کننده موتور به درون یک رادیاتور موجب گرم شدن این رادیاتور می شود و با فعال شدن فن بخاری هوای بیرون یا هوای داخل کابین از بین پره های رادیاتور بخاری عبور کرده و در هوای داخل کابین را گرم می کند. در بعضی خودرو ها قطع و وصل جریان مایع خنک کننده موتور از رادیاتور بخاری توسط شیر انجام می گیرد و در برخی از خودروها همچنان مایع خنک کننده موتور از رادیاتور بخاری عبور می کند با گذاشتن یا برداشتن دریچه ای در جلوی رادیاتور بخاری می توان عبور هوا به سوی رادیاتور بخاری را کنترل کرد در این صورت در هوای سرد با کنار رفتن این دریچه هوای عبوری از فن به کابین از بین پره های رادیاتور بخاری عبور کرده و هوای کابین را گرم می کند.

امروزه سیستم تهویه مطبوع در خودروهای لوکس و نیمه لوکس کامل تر شده و با توجه به مقدار دمای خارج از کابین، دمای داخل کابین، وضعیت آب و هوا و اشعه خورشید می تواند دمای داخل کابین را کنترل کند و از کارایی بیشتری برخوردار است.

مجتمع تخصصی فنون خودرو با کمک تیم اساتید مجرب و کارآزموده و آموزش های کاملا عملی و جامع به کارآموزان از آنها یک متخصص در زمینه کولر و تهویه مطبوع خودرو می سازد.

شرح دوره آموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع

این دوره با منظور افزایش توانایی فنی و تخصصی کارآموزان در سطح کیفی بالا برای شناخت و عیب یابی و رفع ایراد کولر و سیستم های تهویه مطبوع خودرو به صورت عملی برگزار می گردد.

مباحث دوره آموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع

مباحث دوره آموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع شامل:

  • سیم کشی
  • قطعه شناسی
  • نقشه خوانی
  • تعمیر کمپرسور کولر
  • نشت یابی
  • طریقه شارژ سیستم
  • عیب یابی

فیلم دوره اموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع

مزایای دوره آموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع

کار عملی روی محصولات داخلی و محبوب کشور و آشنایی کامل با ساز و کار کولر و تهویه مطبوع تنها بخشی از مزایای این دوره شگفت انگیز است. بارزترین مزایای دوره آموزش کولر و تهویه مطبوع عبارت است از:

  • آموزش فشرده طی مدت زمان بسیار کم اما با زبانی ساده
  • سطح تخصصی بالا و کمک برای ورود به بازار کار
  • صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی
  • آموزش کامل و جامع و بی نیازی از سایر دوره‌های آموزشی

شهریه و مدت زمان دوره آموزشی تخصصی کولر و تهویه مطبوع

 این دوره آموزشی طی 3 جلسه برگزار خواهد شد. هرجلسه 4 ساعته در شهر تهران برای کار آموزان فعال خواهد بود تا بتوانند به تخصص کاری و حرفه‌ای در زمینه  کولر و تهویه مطبوع دست یابند. شهریه این دوره مبلغ  3.800.000 تومان است.

نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه یادگیری کولر و تهویه مطبوع

  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی

مدرک پایان دوره:

در انتهای دوره به شما مدرک تخصصی زیر نظر فنی و حرفه ای داده می شود.

بازار کار کولر و تهویه مطبوع در ایران

در دنیای امروز همه ی خودروهای تولید شده به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز شده اند تا همه ی سرنشینان در همه ی فصل ها بتوانند از فضای مطبوع داخل خودرو لذت ببرند.

حرف از شارژ کولر با شروع شدن فصل تابستان  در همه ی تعمیرگاه ها و مرکزهای خدماتی خودرو جلب توجه زیادی میکند. در زمستان نیز رطوبت هوا باعث بخار کردن شیشه ها می شود که برای رفع آن اکثرا از سیستم تهویه استفاده می کنند.  اکثر دارندگاه خودرو برای داشتن هوای مطبوع در خودروی خود به دنبال رفع عیوب تهویه وکولر خودروی خود هستند پس با توجه به این فراونی تقاضا بازار کار کولر و سیستم تهویه مطبوع همیشه گرم است.

پیش نیاز دوره

 

دوره تخصصی کولر و سیستم تهویه مطبوع خودرو پیش نیازی ندارد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو