استپر موتور چیست؟ بهترین نمونه آن چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی کامل استپر موتور چیست؟

می خواهید بدانید استپر موتور چیست؟ بهترین نمونه آن چه ویژگی هایی دارد؟ این قطعه یکی از اجزای اصلی موتور به شمار می آید. وظیفه اصلی این قطعه آن است که هوای ملایمی را برای موتور در حالت درجا تامین کرده و تنظیم می کند. در هنگام خرید این قطعه باید دقت داشته باشید که فقط نمونه های اصل و باکیفیت را انتخاب کنید و بدانید که مدل های تقلبی کاملا بی کیفیت بوده و هیچ گونه ارزش خریدی ندارند.

شناخت یک استپر موتور باکیفیت

استپر موتور چیست؟ و یک نمونه مناسب از این محصولات چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به این که شرکت های زیادی به تولید این قطعات مشغول هستند، تنوع بالایی از آن ها در بازار وجود دارد. از این رو شما هنگام خرید استپر موتور ممکن است با چالش های زیادی مواجه شده و نتوانید به راحتی یک نمونه مناسب از این محصولات را انتخاب کنید.

در هنگام خرید این محصول باید به نکات خاصی توجه داشته باشید تا بتوانید یک نمونه اصل و با کیفیت از این قطعات را انتخاب کرده و خریداری نمایید. این قطعه از سه قسمتی اصلی تشکیل شده است. بدنه دستگاه، موتور رفت و برگشت قطعه که دارای دو سیم پیچ بوده و شفت اصلی را می توان به عنوان اجزای اصلی این قطعه معرفی کرد.

برای این که اطلاعاتتان در زمینه استپر خودرو بیشتر بشود، آموزشگاه فن خودرو کارورکس برای شما ویدئویی را آماده کرده تا شما با آن بیشتر آشنا بشوید. که اسن ویدئو شامل:

آموزش ویدئویی استپر خودرو

برخی از این شفت ها را فلزی و بعضی دیگر از نمونه ها را با شفت پلاستیکی تولید می کنند. نمونه هایی که با استفاده از شفت فلزی تولید می شوند، طول عمر بالا تری داشته و باکیفیت تر می باشند. برای بررسی کیفیت سیم پیچ درون موتور این قطعه باید از دستگاه مولتی متر استفاده کنید.

در حالت کلی این قطعه دارای ۴ پین مختلف بوده که شامل پین های A، B، C و D می باشند. برای این کار باید پین A و D را با هم مورد بررسی قرار داده و پین های B و C را نیز با هم بررسی کنید. عدد مشاهده شده در مولتی متر باید در هر دو دسته این پین ها با هم برابر باشند. در غیر این صورت استپر انتخابی شما کاملا بی کیفیت بوده و تقلبی هستند. دقت داشته باشید که نمونه های تقلبی این قطعه به درستی کار نکرده و همچنین ممکن است به ECU خودرو آسیب برسانند.

کلام آخر برای استپر موتور

پرسیده بودید استپر موتور چیست؟ بهترین نمونه آن چه ویژگی هایی دارد؟ برای تشخیص نمونه های اصلی این دستگاه به یک مولتی متر نیاز دارید که با کمک آن تعداد دور سیم پیچ های موجود در موتور را اندازه گیری کنید. اگر عدد نمایش اده شده توسط مولتی متر در هر دسته پین با هم برابر باشند، مشخص می شود که قطعه انتخابی شما کاملا اصل بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول برای استپر موتور

  1. چگونه از ظاهر استپر موتور متوجه اصل بودن و یا تقلبی بودن آن شویم؟

معمولا نوع جوشکاری، آلیاژ به کار رفته در بدنه قطعه و همچنین نوشته های روی قطعه می توانند در تشخیص اصل و یا تقلبی بودن قطعه موثر باشند.

  1. آیا استپر موتور برای خودرو های مختلف با هم متفاوت هستند؟

بله، هر خودرو به یک نمونه خاص از این قطعات نیاز دارد که ساختار آن کاملا با نوع اتومبیل مشخص شده متناسب است.

  1. خراب بودن استپر موتور با چه علائمی همراه است؟

در صورت خراب بودن این قطعه، مصرف سوخت افزایش یافته و خودرو هنگام کلاچ گرفتن، خاموش می شود.

4/5 - (1 امتیاز)

2 Comments

  1. حسام گفت:

    در دروه های آموزشگاه فن خودرو در مورد استپر هم به صورت کامل صحبت می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو