خراب شدن خودرو

خراب شدن خودرو در جاده

اگه ماشینم تو جاده خراب شد چیکار کنم؟

باید گف اگر در طول سفر خودرو شما خراب شود جزء بدشانسی شما محسوب می شود در این صورت می توانید از امداد خودرو کمک بگیرید و در این حین باید سریعا خودرو خود را سمت جاده منتقل کنید در این مقاله تصمیم داریم شما با اینکه اگر ماشینم تو جاده خراب شد چیکار کنم؟ مطلع کنیم.

4 نکات مهم در هنگام خرابی خودرو

سعی کنیم شمارا با هل دادن کاملا در جاده منتقل کنید تا بتوانید خودرو را از هر گونه انحراف گونی ماشین های پشت سر در امان نگه دارید.
اگر موتور خودرو شما در بزرگراه از راه افتاد و نمیتوانستید از خودرو خارج شوید. هم چنین میدانید نشستن در یک ماشین خاموش وسط بزرگراه ممکن است باعث خشم دیگر راننده ها شود توجه داشته باشید در بزرگراه های شلوغ تعداد خودرو گشت راهنمایی و رانندگی هم زیاد است، می توانید از آنها کمک بخواهیدتا پشت خودرو شما مستقر شوند.

اگر این اتفاق برای شما در تاریکی شب رخ داد، لامپ داخل خودرو خود را روشن کنید تا خودروتان برای دیگر راننده ها قابل تشخیص باشد اگر ایراد از جای دیگری باشد و موتور کار می کند، آن را روشن نگه دارید تا باتری خودرو شما خالی نشود.
اگر در آخر موفق شدید خودرو خود را به کنار خیابون منتقل کنید یا اینکه مجبور شدید وسط خیابان توقف کنید، باید حتما به نکات ایمنی زیر توجه داشته باشید:
دست تان یا پارچه را از پنچره سمت راننده بیرون بیاورید توجه داشته یاشید برای امنیت بیشتر پنچره های عقبی خودرو خود را ببندید. با انجام این عمل سایر راننده ها متوجه خرابی خودروی شما می شوند که به هنگام نزدیک شدن به خودرو شما دقت بیشتری می کنند.
اگر تصمیم دارید خودتان خودرو را تعمیر کنید برای جلوگیری از برخورد با خودروهایی که از کنار شما عبور می کنند، به هیچ عنوان در آن سمتی خودرو که در معرض ترافیک است قرار نگیرید. حواستان باشد اگر خودرو شما قابل حرکت دادن بود. خودرو را از جاده یا خیابان بیرون ببرید یا به قسمتی بروید که ترافیک روان تری دارد و تلاش کنید که سریع مشکل بر طرف شود.

چند نکته برای خرابی خودرو

نکات بسیار مهم در زمان خرابی خودرو در جاده

اگر در طول روز با این مشکل مواجه شدید چراغ راهنما خودرو خود روشن بگذارید تا سایر خودروها متوجه شوند که خودروی شما حرکت نمیکند. لازم به ذکر است این کار فقط برای روز مناسب است چون ممکن است دیگران فکر کنند خودرو شما در حرکت است که با سرعت زیاد به سمت عقب خودروی شما حرکت کنند.

نشانه و راه حل پمپ بنزین فرسوده و خراب

همه می دانیم که وظیفه پمپ این است که سوخت لازم از مخزن را موتور انتقال دهد. یکی از نشانه های پمپ سوخت فرسوده صدای ناله های ناشی از موتور و مخزن سوخت است که متاسفانه بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه نمیتوانند این صدا را تشخیص دهند. توجه داشته باشید یک پمپ سالم زمان خاموش و یا روشن کردن ماشین و حتی در هنگام رانندگی صدای آرامی دارد، پس اگر از مخزن سوختتان صدای ناله بلند شود احتمال این که پمپ سوختتان خراب شده باشد و احتمال دیگری این است که در مخزن سوختتان سوخت کافی وجود نداشته باشد و سوخت آلوده نیز می تواند باعث ایجاد صدای ناله در مخزن سوخت شود.

علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو

یکی از مشکلات اغلب خودرو ها بالا نیامدن آمپر آب خودرو است که این مشکل سالمی عملکرد موتور را به خطر می اندازد. هم چنین باعث گرم نکردن کافی بخاری در زمستان نیز می شود و علت های زیادی ممکن است که این مشکل رخ دهد که در زیر ذکر شده است.

علت اصلی بالا نیامدن آمپر آب خودرو

چند علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو

  1. بررسی وضعیت گرمای بخاری
  2. بررسی وضعیت ترموستات خودرو
  3. بررسی وضعیت ای سی یو در خودرو های مدرن

دینام خوردو

دینام خودرو از یک پوسته فلزی، آرمیچر، دو عدد بالشتک، بوش، کلکتور و چند قطعه زغال تشکیل شده است. باید بدانید که هدف اصلی دینام تولید جریان مستقیم برای شارژ باتری خودرو و تامین انرژی جریان الکتریکی مورد نیاز یک خودرو است.

خرابی دینام خودرو

علت خرابی دینام و عیب یابی دینام خودرو

بهتر است هر بار که روغن موتور را تعویض می کنید زمانی را هم به تست تسمه دینام خودرو اختصاص دهید هم چنین میدانید خودرو های به روز دیگر بر روی آن ها دینامی وجود ندارد و از قطعه های پیشرفته تر به نام آلترناتور جایگزین شده است.

نتیجه گیری درباره خرابی خودرو در جاده

در این  مقاله باسیاری از نکات مهم را در هنگام خرابی خودرو در جاده آشنا شدیم اینکه باید در هنگام خرابی سریعا خودرو را به سمت راست جاده منتقل کنیم و از امداد خودرو یا پلیس راهنمایی و رانندگی کمک بگیریم.

سوالات متداول درباره خرابی خودرو در بین جاده

1علت ناله صدا از مخزن به موتور خودرو چیست؟
علت آن نارسایی سوخت به موتور خودرو است یا اینکه پمپ آن سوخته است.
2وظیفه دینام خودرو چیست؟
وظیفه اصلی آن جریان مستقیم برای شارژ باتری خودرو و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو است.
3چه کنیم که خودرو شخصی خود سالم نگه داریم؟
تمام اصول ایمنی برای موارد مصرفی رعایت کنیم هم چنین چراغ جک که در جلو کیلومتر قرار دارد به آن توجه کنیم.
امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو