بررسی تخصصی قسمت های مختلف میل گاردان خودرو

میل گاردان خوردو چیست؟

گاردان یکی از قطعات بسیار مهم خودرو می باشد که به صورت میله ای طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی با هر آنچه از گاردان و متعلقات آن باید بدانید! باید بگوییم که این قطعه در خودرو هایی مورد استفاده قرار می گیرد که چرخ های محرک در عقب دارند. این قطعه وظیفه دارد گشتاور پیچشی گیربکس را به دیفرانسیل منتقل کند. این قطعه را با استفاده از فولاد تولید کرده و به شکل یک میله صاف و قطور آن را طراحی می کنند. ما در این مقاله به بررسی تخصصی قسمت های مختلف میل گاردان خودرو به صورت کامل میپردازیم تا اطلاعات شما بالا برود، با ما همراه باشید.

هر آنچه از گاردان و متعلقات آن باید بدانید!

هر آنچه از گاردان و متعلقات آن باید بدانید! این قطعه در حالت کلی از سه بخش اصلی تشکیل می شود. هر یک از این بخش ها وظیفه خاصی بر عهده داشته و در نحوه عملکرد قطعه موثر هستند.

آموزش ویدئویی میل گاردان چیست و از چه قسمت هایی تشکیل شده است.

در ادامه انواع قسمت های مختلف میل گاردان می پردازیم که شامل:

1.کشویی گاردان

زمانی که خودرو بر روی دست انداز قرار می گیرد، اکسل عقب به صورت عمودی حرکت کرده و بالا و پایین می شود. در این شرایط گاردان می خواهد تغییر زاویه دهد. برای این کار گاردان نیاز دارد که طول خود را تغییر دهد. این جزء از گاردان وظیفه دارد امکان تغییر طول را در گاردان فراهم کند.

2.چهار شاخه

این قطعه اجازه می دهد که گاردان تغییر زاویه دهد. اگر امکان تغییر زاویه تا ۳۰ درجه در این قطعه وجود داشته باشد، از چهار شاخه استفاده می شود. برای تغییر این زاویه تا ۱۵ درجه دیگر چهار شاخه کاربردی نداشته و از لاستیک منجیت استفاده می شود. این بخش بسیار مهم بوده و در شرایطی که دچار مشکل شود، می تواند صدمات سنگینی به بار آورد.

اگر چهارشاخ از سمت گیربکس ببرد، گاردان بر روی زمین می افتد. این امر در نهایت باعث می شود خودرو واژگون شده و صدمات سنگینی را متحمل شود. اگر چهارشاخ از سمت دیگر بببرد، اتفاق خاصی نیفتاده و خودرو با مشکل بزرگی مواجه نمی شود.

3خود گاردان

بدنه اصلی قطعه یک میله فولادی کاملا صاف است که در دو طرف چهار شاخه ها قرار دارند. بر روی گاردان یک تکه ورق نصب شده است. این ورق برای بالانس شدن قطعه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این قطعه بالانس نبوده و دچار تاب خوردگی شده باشد، خودرو در حرکت شروع به لرزیدن کرده و سرو صدا های عجیبی از اتومبیل شنیده می شود.

کلام آخر در مورد قسمت های مختلف میل گاردان خودرو

هر آنچه از گاردان و متعلقات آن باید بدانید! این قطعه یک میله فولادی قطور است که به شکل کاملا صاف و راست طراحی و تولید می شوند. در این میله چهارشاخه و کشویی وجود دارد که هر یک از آن ها وظیفه خاصی در قطعه بر عهده دارند. در حالت کلی چهار شاخه اجازه تغییر زاویه را در قطعه صادر می کند و کشویی نیز امکان تغییر طول را فراهم می کند.

سوالات متداول در مورد قسمت های مختلف میل گاردان خودرو

  1. آیا گاردان ها دارای انواع مختلفی هستند؟

بله، برخی از این قطعات را به صورت یک تکه و بعضی دیگر را به صورت دو تکه تولید می کنند. از طرفی این محصولات را به شکل توپر و تو خالی تولید می کنند.

  1. قفل گاردان شامل چه قسمت هایی می شوند؟

مفصل هوک و مفصل مخصوص سرعت ثابت از مهم ترین اجزای این قفل به شمار می روند.

  1. قفل کردن چهار شاخه گاردان با چه علائمی همراه است؟

در این شرایط مفصل هیچ گونه حرکتی نداشته و سروصدای عجیبی می دهد.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو