دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین

بررسی دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین

یکی از بخش ‌های مهم خودرو، سوئیچ است. سوئیچ خودرو مسئول تغذیه قسمت ‌های متنوع خودرو است. چنانچه سوئیچ ماشین خراب شود، انرژی کافی از باتری به استارت منتقل نشده و خودرو روشن نمی ‌شود. همچنین استفاده از فن، چراغ، رادیو، بخاری و سایر قسمت ‌ها نیز وجود نخواهد داشت. در این زمان هر فردی به دنبال دلایل این مشکل می‌ گردد. چنانچه شما هم این مشکل را تجربه کرده‌ اید و به دنبال راهکار برای حل این مساله هستید، با ما همراه شوید. در ادامه این مطلب ما به بررسی دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین خواهیم پرداخت.

رایج ‌ترین دلایل خراب شدن سوییچ

خراب شدن سوئیچ در خودرو می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قبل از ارائه راهکار برای حل این مشکل متن این مطلب را به طورکامل بخوانید تا بتوانید راه حل های مناسبی را برای رفع این مشکل برگزینید. برخی از این دلایل در ادامه آمده است:

  • شکسته شدن سوئیچ در خودرو

یکی از دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین، شکسته شدن آن در خودرو هست. چنانچه به شیوه نامناسبی از سوئیچ استفاده نمایید، قطعا با این مساله روبرو خواهید شد. خراب شدن سوئیچ خودرو می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما از مهم ترین و رایج‌ ترین دلایل این امر آن است که شما به شیوه مناسبی از سوئیچ استفاده نکرده‌ اید.

شکسته شدن سوئیچ در خودرو

بررسی علت شکسته شدن سوئیچ در خودرو

  • ایجاد فشار یا ضربه به سوئیچ

همچنین در زمینه دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین می توان به ایجاد فشار به سوئیچ اشاره کرد. گاهی وارد کردن ضربه نیز سبب آسیب دیدن سوئیچ خودرو می‌ گردد. شکسته شدن کلید و نیز گیر کردن سوئیچ نیز از جمله دلایل خرابی این قطعه به شمار می‌ رود که بر اثر استفاده غیر اصولی از سوئیچ اتفاق می ‌افتد. در ادامه به بررسی این دو علت نیز می پردازیم.

  • گیرکردن سوییچ در خودرو

گیرکردن سوییچ از دیگر دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین هست. گاهی سوئیچ داخل مغزی گیر می‌کند و علت این امر می‌تواند احتیاط نکردن راننده سوئیچ باشد. در این زمان فقط با خارج کردن سوئیچ می‌توان این مساله را مرتفع نمود. اما چنانچه مشکل رفع نشد، باید از سوئیچ یدک استفاده کرد.

زمانی که سوئیچ خودرو گیر کرد اصلا دستپاچه نشوید. بهتر است در این زمان دلایل این مشکل را همچون وجود مساله یا مشکل در سیلندر سوئیچ ها که سبب گیر کردن سوئیچ خودرو می‌شود را بررسی نمایید. عیب یابی صحیح در این شرایط می تواند به ارائه راهکار درست بینجامد.

  • خراب شدن شیارها و برش های درون سوئیچ

از جمله دیگر دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین آن است که احتمال دارد شیارها و یا اینکه برش‌های درون سوییچ خراب شده باشد. گاهی نیز شیارها (دندانه‌های سوئیچ) دچار فرسودگی شده یا سایش پیدا می‌کنند و صاف شوند. چنانچه با این مشکل مواجه شدید و مشاهده کردید که کلید در موقعیت درست داخل سوئیچ نمی چرخد و ماشین روشن نمی شود بهتر است سریعا این مساله را پیگیری نمائید. در هر صورت این مسائل باید توسط کارشناسان متخصص این حوزه بررسی شود.

خراب شدن شیارها و برش های درون سوئیچ

علت خراب شدن شیارها و برش های درون سوئیچ

  • سوئیچ از ابتدای خرید خودرو دارای ایراد بوده است

همچنین یکی از دلایل خراب شدن سوئیچ ماشین می‌تواند بروز این مساله باشد که سوئیچ از ابتدا ایراد داشته باشد. در واقع معیوب بودن سوئیچ از ابتدای خرید اتومبیل به دلیل چک نکردن آن در زمان خرید،  از جمله دلایل خرابی سوئیچ است.

  • بروز مسائل و مشکلات نرم افزاری

از جمله مواردی که به عنوان علت خراب شدن سوئیچ خودرو از آن یاد می‌ شود، بروز مشکلات نرم افزاری است که عملکرد صحیح سوئیچ را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. سوئیچ همچون دیگر قسمت های الکترونیکی خودرو به رایانه متصل بوده و از آن فرمان می گیرد. چنانچه عملکرد رایانه دچار مشکل شود، احتمال دارد بر عملکرد سوئیچ  هم تاثیر منفی بگذارد و نیز سبب خرابی سوئیچ گردد.

بروز مسائل و مشکلات نرم افزاری

مسائل و مشکلات نرم افزاری

اگر با مشکلاتی همچون؛ روشن نشدن خودرو، توقف خودرو حین رانندگی، چشمک زدن چراغ ها و روشن نشدن سوئیچ بعد از چرخاندن خودرو مواجه شدید این احتمال را بدهید که سوئیچ خودرو خراب شده و نیازمند تعمیر باشد.

در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که چنانچه از علت و دلائل خراب شدن سوئیچ خودرو آگاهی پیدا کنید، می توانید از بروز این مساله ممانعت به عمل آورید. همچنین با شناخت دلایل خرابی سوئیچ، چنانچه با این مشکل مواجه شدید، می توانید علت این مساله را به خوبی پیدا کرده و به سرعت آن را شخصا برطرف کنید.

حتی اگر شما در این زمینه تخصص یا تبحر بسیار کمی دارید می توانید ضمن بردن خودرو به تعمیرگاه علائم و نشانه های موجود را شرح دهید تا او بهترین راهکار را برای برطرف نمودن مشکل شما انجام داده و سوئیچ را تعمیر نماید. بهتر است توضیحات کاملی در زمینه خراب شدن سوئیچ به تعمیرکار بدهید. زیرا با تشخیص درست علت او به راحتی می تواند ظرف مدت زمان کمی مشکل شما را برطرف نماید.

نتیجه گیری درباره علت های خراب شدن سوئیچ ماشین

خراب شدن سوئیچ  ماشین می تواند دلایل کختلفی داشته باشد. از جمله دلایل این موضوع می توان به استفاده نادرست از سوئیچ، کثیف شدن شیارهای درونی سوئیچ، ایجاد فشار یا ضربه به سوئیچ برای روش نمودن خودرو، وجود مشکلات نرم افزاری در رایانه خودرو اشاره کرد. همچنین ممکن است سوئیچ از ابتدا در زمان خرید خراب بوده باشد.

سوالات متداول شما درباره علت های خراب شدن سوئیچ ماشین

1.از چه طریقی می توان از خراب شدن سوئیچ جلوگیری به عمل آورد؟

یکی از راه هایی که برای جلوگیری از خراب شدن سوئیچ وجود دارد، استفاده درست از این قطعه است. اگر کلید را به درستی داخل سوئیچ قرار دهید و به آرامی آن را بچرخانید و از زور یا فشار برای انجام این کار کمک نگیرید.

2.اگر به هر دلیلی از دلایل بالا سوئیچ خراب شد، چه باید کرد؟

از جمله بهترین و ساده ترین راه های برطرف نمودن این مشکل مراجعه به تعمیرگاه مجاز و طرح مساله با متخصصان این حوزه است. البته اگر مساله چندان جدی نباشد، شخصا می توانید آن را رفع نمایید.

3.آیا با یک سوئیچ خراب در مواقع اورژانسی می توان خودرو را روش کرد؟

بله اما قطعا این رفع این مشکل بدین صورت به مدل خودروی شما وابستگی کاملی دارد. در قسمت داخل سوییچ باتری ‌هایی وجود دارد که کافی است آنها را تعویض نمایید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو