رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن

بررسی رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن

در این مقاله رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن را با شما کاربران محترم در میان می گذاریم. در طول تاریخ صنعت خودروسازی، سازندگان خودرو همیشه هدف خود را در به حداکثر رساندن آسایش مشتری متمرکز داشته اند. این هدف در جنبه های مختلف خودروها از جمله فناوری، ایمنی، زیبایی شناسی و ویژگی‌ها مشهود است. با این‌حال، برخی از این امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ممکن است ناآشنا باشند و نام های عجیب و غریبی داشته باشند.

سیستم کیلس استارت یکی از این سیستم‌های جدید است که مدتی است در خودروهای مدرن وارداتی به یکی از گزینه‌های ضروری تبدیل‌ شده است و اخیراً به خودروهای تولید داخل نیز راه‌ یافته است. حالا بیایید در مورد این سیستم بیشتر بحث کنیم. در این مقاله به رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن می‌پردازیم.

رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن

فناوری شروع بدون کلید یا کیلس استارت آن‌قدرها که تصور می‌شود جدید نیست. در واقع، از قبل از قرن بیست و یکم در انواع خودروهای سواری گزینه‌ای محبوب در صنعت خودروسازی بوده است. اصطلاح ” Kiles” ترکیبی از “کلید” و ” کم شدن” است که نشان‌دهنده عدم وجود کلید فیزیکی است.

این ویژگی به راننده امکان می‌دهد تا بدون نیاز به کلید سنتی، خودرو را روشن و متوقف کرده و همچنین درها را باز و بسته کند. در برخی منابع از این سیستم به‌ عنوان ورود و خروج بدون کلید یا سیستم روشن و خاموش بدون کلید نیز یاد می‌شود. معمولاً به‌ عنوان کلید هوشمند نیز شناخته می‌شود معرفی می گردد.

انواع مختلف سیستم‌های کیلس استارت

در حال حاضر دو مدل متمایز از سیستم‌های کیلس استارت وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به‌ فردی را ارائه می‌دهند:

  • کیلس RKE
    سیستم کلید RKE که با نام Remote Keyless Entry نیز شناخته می‌شود، یک مدل نسبتاً ساده از کلیدهای هوشمند خودرو است. با استفاده از این سیستم، کاربران می توانند به راحتی درهای خودروی خود را باز و بسته کنند و همچنین به اعلان های خاصی مانند اطلاعات ولتاژ باتری و دمای خودرو دسترسی داشته باشند. در نسخه های پیشرفته تر، سیستم RKE امکان کنترل درب را از فاصله 100 متری و امکان روشن و خاموش کردن چراغ ها را فراهم می کند.
  • کلیسPKE
    مدل دیگری از سیستم استارت بدون کلید، مدل PKE است که مخفف عبارت Passive Keyless Entry است. مدل PKE پیچیده‌تر از سیستم RKE است و دارای ویژگی‌های اضافی از جمله قابلیت راه‌اندازی خودرو بدون استفاده از سوئیچ سنتی است.
انواع مختلف سیستم‌های کیلس استارت

انواع سیستم‌های کیلس استارت

مزایا و معایب سیستم استارت کلیس

در فصل سرما و هنگام بارش باران و برف چندان خوشایند نخواهد بود وقتی مجبور می شوید چند لحظه درگیر باز کردن درب خودرو با سوئیچ باشید. با این ‌حال، با سیستم کیلس استارت، درب به سرعت باز می‌شود و امکان ورود سریع را فراهم می کند. حتی می توانید به سرعت ماشین را روشن کنید و از سیستم سرمایش و گرمایش آن استفاده نمایید.

اینها بخشی از مزایای خرید سیستم کیلس استارت است. علاوه بر اینها، نباید از بهبود امنیت خودرو غافل شد. خیلی وقت ها پیش می آید که هنگام خروج از ماشین فراموش کنیم به دلیل عجله در را به صورت دستی قفل کنیم. این باعث می‌شود خودرو در معرض خطر سرقت قرار بگیرد پس اگر شما سیستم کیلس استارت را نداشتید باید حتما دزدگیر بر روی ماشین خود داشته باشید و آموزش نصب دزدگیر خودرو را بلند باشید.

این در حالی است که با استفاده از سیستم کیلس استارت می توانید از قفل شدن خودکار درب خودرو هنگام خروج از ماشین اطمینان حاصل کنید. تنها اشکال، تهدید بالقوه هکرهایی است که دانش هک امواج رادیویی را دارند. با این وجود، تعداد افراد با چنین تخصص محدود است.

مزایا و معایب سیستم استارت کلیس

بررسی مزایا و معایب سیستم استارت کلیس

امنیت سیستم‌های کیلس استارت

بسیاری از خودروهای مدرن اکنون مجهز به سیستم کیلس استارت هستند. این ویژگی نیاز به کلید فیزیکی برای ورود و استارت خودرو را بی نیاز می کند. در عوض، می‌توانید به سادگی کنترل از راه دور خودرو را با خود حمل کنید و به شما امکان می‌دهد درهای ماشین را به سرعت باز کرده و موتور را روشن نمایید.

به طور کلی، سیستم کیلس استارت در حال حاضر به‌ عنوان یک ویژگی استاندارد در بسیاری از خودروها ارائه می‌شود و تقریباً تمامی خودروهای مدرن امروزی در بازار جهانی به این گزینه مجهز هستند. با این ‌حال، نگرانی در مورد این سیستم این است که رانندگان گهگاه فراموش می کنند که موتور را هنگام پارک کردن خاموش کنند. در واقع، بی صدا بودن موتورهای جدید یکی از عواملی است که باعث می‌شود رانندگان متوجه نباشند خودروی آنها هنوز کار می کند.

امنیت سیستم‌های کیلس استارت

امنیت سیستم‌ کیلس استارت

آیا کیلس استارت پس از فروش قابل اعتماد است؟

در ادامه پرداختن به موضوع اصلی متن” رازهایی از سیستم کیلس استارت و امنیت آن: خوب است به این سوال مهم نیز پاسخ دهیم که آیا کیلس استارت پس از فروش قابل اعتماد است؟

از منظر بسیاری از مهندسان خودرو سازی، حتی ارزان ‌ترین سیستم کیلس استارت موجود در بازار ایران، مانند مدل‌های اتوماتیک کوئیک و ساینا، در مقایسه با استارت ‌های دکمه ‌ای غیر کارخانه‌ای که در مدل های ژاپنی گران قیمت یافت می‌شوند، قابل اعتمادتر هستند.

این به این دلیل است که یک سیستم استارت دکمه ای نصب شده در کارخانه ویژگی ‌های امنیتی خودرو را حفظ می کند و آن را ضد سرقت می سازد و در عین حال ایمنی و راحتی بیشتری را برای مالک فراهم می کند.

سخن پایانی سیستم کیلس استارت

بر اساس اطلاعات ارائه شده در متن، مشهود است که فناوری کسلی استارت نه تنها امنیت قابل توجه، بلکه احساس راحتی را نیز ارائه می‌دهد. در مورد قیمت سیستم کلیس استارت، توصیه می‌شود با کارشناسان مربوطه مشورت کنید، زیرا تغییرات قیمت و ارز می تواند منجر به نوسانات قیمت قطعات سیستم استارت کیلس شود.

سوالات متداول سیستم کیلس استارت

1. مزایای اصلی سیستم کیلس استارت چیست؟
به لطف مجهز شدن خودروهای مدرن امروزی به کیلس استارت، درب به سرعت باز می‌شود و امکان ورود سریع را فراهم می کند.
2. آیا کیلس استارت قابل اعتماد است؟
بله این سیستم از هر برندی باشد بسیار با ارزش و مفید می باشد. امنیت خودرو ها با مجهز شدن به این سیستم پیشرفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
3.انواع مختلف سیستم‌های کیلس استارت شامل چه مواردی می شود؟
متداول ترین انواع کیلس استارت عبارتند از: PKE , RKE

4/5 - (1 امتیاز)

2 Comments

  1. علیرضا گفت:

    سیستم کیلس استارت واقعا باعث امنیت خودرو می شود و جلوگیری از دزدیدن آن می شود؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو