روش نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

مدار فن خنک کننده پراید یکی از قطعات اصلی خودرو می باشد که با کمک آن می توان موتور را خنک و هوایی که موتور برای کار کردن احتیاج دارد را تامین کند. پس با این وجود مشخص می شود که این فن بسیار مهم است و برای این که بیشتر با فن خودرو آشنا بشید و اطلاعاتتان در این زمینه بالا برود، ما دراین مقاله به صورت کامل در مورد روش نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید صحبت کرده ایم تا شما بیشتر با این موضوع آشنا بشوید، با ما همراه باشید.

نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

مدار فن خنک کننده خودرو به گونه ای طراحی شده است که گرمایی که از کارکردن خودرو به وجود می آورد را به صورت کامل با فشار بالا می کشد و این میزان از گرما را به رادیاتور خودرو انتقال می دهد.

فن خنک کننده پراید یک رله دارد که این رله از نوع NC است که سر مثبت و منفی آن به  این گونه است که در قسمت منفی به کمک رله قطع و متصل می شود و سر مصبت این موتور از قسمت ترمینال G2 به دست می آید.

یک قطعه ای در این قسمت قرار دارد که کمک می کند این فن روشن و خاموش شود که به آن فشنگی فن می گویند که این قطعه به رله متصل است و فن را در مورد لزوم قطع و وصل می کند.

طریقه کارکردن این فشنگی به این صرت است که در داخل این قطعه آب سرد قرار دارد و از این طریق فن را خنک می کند.

اگر می خواهید اطلاعاتتان بیشتر در زمینه فن خنک کننده خودرو پراید بیشتر بشود می توانید ویدئویی که از طرف اساتید آموزشگاه تخصصی مکانیک و برق خودرو کارورکس آماده شده است را مشاهده کنید زیرا در این ویدئو به صورت کامل نقشه خوانی را توضیح داده ایم و با دیدن این فیلم اطلاعاتتان در این زمینه بالا می رود.

آموزش ویدئویی روش نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

سخن نهایی در مورد روش نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

ما در این مقاله به صورت کامب در مورد مدار فن خنک کننده پراید صحبت کرده ایم تا اطلاعاتتان در این زمینه بالا برود. باید بدانید که این قطعه یکی از مهم ترین قطعات در خودرو می باشد و در صورت نبود آن ممکن است به خودرو پراید آسیب های بسیار زیادی وارد بشود.

سوالات متداول در مورد روش نقشه خوانی مدار فن خنک کننده پراید

1.مدار فن خودرو خنک کننده چه نقشی در پراید دارد؟

این قطعه کمک بسیار زیادی می کند تا موتور خودرو خنک بماند و از آسیب های احتمالی موتور در امان باشد.

2.فن خنک کننده چگونه گرمای خودرو را می گیرد؟

این قطعه تمام گرمای موجود در خودرو را می کشد و به رادیاتور خودرو پراید انتقال می دهد.

3.وظیفه فشنگی فن در خودرو چیست؟

در درون این قطعه در اصل آب سرد قرار دارد که کمک می کند به فن خنک کننده و با آب سردش، به فن کمک می کند تا موتور را خنک کند.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو