درباره رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو

همانطور که میدانید یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای بسیاری از خودرو ها پیش می آید خراب شدن درب خودرو می باشد که می توان با رگلاژ درب خودرو، مشکل را حل نمود. شما می توانید با شرکت در یک دوره آموزشی مکانیک خودرو، تبدیل به یک مکانیک حرفه ای شده و علاوه بر تعمیر خودروی خود، اقدام به درآمدزایی کنید. مهم ترین وظیفه درب های خود، باز و بسته شدن آنها به صورت بسیار نرم و راحت می باشد. که ممکن است برای خودرویتان پیش بیاید و نتوانید به راحتی درب خودروی خود را باز و یا بسته کنید.

اطلاعات فنی درباره درب خودرو

در ابتدا بهتر است بدانید که سیستم باز و یا بسته شدن درب های خودرو به صورت فیزیکی بوده و با بهره مندی از چندین میله انجام می شود. یعنی می توان گفت که در زمانی که شما قصد باز کردن درب های خودروی خود را دارید، چندین میله جا به جا شده و در نهایت ضامن را آزاد کرده و درب ها باز شوند. همچنین شما می توانید با قرار دادن درزگیر بین درب های خودرو و بدنه، مانع از نفوذ آب و… به داخل خودرو شوید.

اطلاعات فنی درباره درب خودرو

مشخصات فنی درب خودرو

سیستم های باز شونده درب های خودرو عموما به وسیله یک سیم عمل کرده و با باز کردن درب، این سیم ها کشیده شده و در نهایت درب ها باز می شوند. در ادامه می پردازیم به دلایل و همچنین نحوه رگلاژ درب خودرو، پس با ما همراه باشید.

عوامل مهم برای باز نشدن درب خودرو

همانطور که میدانید درب خودروی شما از قطعات بسیار زیاد کوچکی ساخته می شود که وجود مشکل در هر یک از این قطعات ممکن است موجب باز نشدن درب خودرو شود. اگر می خواهید با انواع دلایل باز نشدن درب خودروی خود آشنا شوید تا بتوانید نسبت به رگلاژ درب خودرو اقدام کنید، در ادامه با ما باشید.

عوامل مهم برای باز نشدن درب خودرو

دلایل باز نشدن درب خودرو

  • وجود مشکل در میله های درب
    بسیار ممکن است میله های درب خودروی شما دچار مشکل شده و کج شوند. به همین علت شما قادر نخواهید بود درب خودروی خود را باز کنید.
  • وجود مشکل در درزگیر ها
    یک نکته بسیار مهم که باید به آن دقت داشته باشید، احتمال خراب شدن و یا از بین رفتن درزگیر های پلاستیکی می باشد.پس یکی دیگر از دلایلی که ممکن است موجب باز نشدن درب خودروی شما شود خراب شدن درزگیر های پلاستیکی می باشد.
  • خراب شدن دستگیره درب
    در صورتی که دستگیره های درب خودرویتان دچار مشکل شود، 3 حالت ممکن است برایتان پیش آید. از جمله این دلایل عبارت اند از گیر کردن دستگیره ها در درون درب خودرو.. خراب شدن چفت درب ها هم می تواند موجب خراب شدن درب خودرو شود.
  • از بین رفتن سیم فلزی
    یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است موجب خراب شدن درب خودرو شود، پاره شدن و یا از بین رفتن سیم فلزی داخل درب های خودرو می باشد.

نحوه رگلاژ درب خودرو

همانطور که گفته شد ممکن است مشکل خراب شدن درب خودرو برای بسیاری از افراد رخ دهد که شما می توانید با مشاهده 3 قسمت از خودرو به دنبال پیچ آن بوده و در نهایت نسبت به رگلاژ درب خودرو اقدام کنید. این نقاط بسیار مهم عبارت اند از زیر دستگیره های داخل درب. سپس زیر تکیه گاه را بررسی نمایید. و در آخر نزدیک پنجره بسیار محل خوبی می باشد.

نحوه رگلاژ درب خودرو

آموزش رگلاژ درب خودرو

گاها ممکن است که مشکل درب خودرویتان را خودتان می توانید رفع نمایید و گاها ممکن است تنها با تعمیرکار خودرو رفع شود. در ادامه با ما باشید تا شما را با نحوه رگلاژ درب خودرو آشنا سازیم:

باز کردن پیچ ها

در ابتدا برای رگلاژ درب خودرو خود، شما باید اقدام به باز کردن پیچ های درب خودروی خود کنید تا بتوانید اجزاء داخل درب را مشاهده کنید.

بررسی قلاب نگهدارنده قفل

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که ممکن است برای درب خودروی شما رخ دهد جا به جا شدن قلاب نگهدارنده خودرو می باشد که شما به سادگی می توانید به وسیله آچار آن را در جای درست خود سفت کنید.

گریس زدن به قفل درب خودرو

یکی دیگر از بهترین روش های رگلاژ درب خودرو، قرار دادن گریس در درون قفل درب های خودرو می باشد. این کار بسیار ساده بوده و برای انجام آن احتیاجی به باز کردن پیچ های درب خودروی خود نخواهید داشت.

جمع بندی درباره رگلاژ درب خودرو

امروزه یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از خودرو ها رخ دهد، باز و بسته نشدن درب های خودرو می باشد که شما به سادگی با رگلاژ درب خودرو می توانید این مشکل را برطرف نمایید. ما در این مقاله شما را با دلایل رخ دادن این مشکل و همچنین روش برطرف کردن آن آشنا کردیم تا خود به تنهایی به وسیله چند ابزار مشکل درب های خودروی خود را برطرف نمایید. در نتیجه برای رگلاژ خودرو لزوما احتیاجی به رفتن به تعمیرگاه نیست و خود به تنهایی می توانید درب های خودروی خود را رگلاژ کنید.

جمع بندی درباره رگلاژ درب خودرو

سخن نهایی درباره رگلاژ درب خودرو

سوالات متداول
  1. ساده ترین راه برای رگلاژ درب های خودرو چه می باشد؟
    شما می توانید با زدن گریس به درون قفل کنار درب خودرو، موجب نرم باز و بسته شدن درب های خودروی خود شوید.
  2. آیا خود به تنهایی می توانیم اقدام به رگلاژ درب خودرو کنیم؟
    بله شما با داشتن گریس و یک سری ابزار به سادگی می توانید اقدام به رگلاژ درب خودروی خود کنید.
  3. آیا رگلاژ درب خودرو یک امر ضروری است؟
    بله اگر می خواهید درب های خودرویتان دارای طول عمر طولانی باشند حتما باید طی گذشت مدت زمانی اقدام به رگلاژ کردن درب های خودروی خود کنید.
2.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو