علت برق دزدی ماشین از کجاست؟

برق دزدی ماشین

علت برق دزدی ماشین از کجاست؟

حتما تا به حال با این مشکل برخورده اید که؛ مقدار زیادی از باتری، برق و انرژی هدر می رود و این اتفاق در زمان خاموشی خودرو اتفاق می افتد. در واقع مشکل از آنجاست که اجزائی از خودرو بی دلیل، در حال مصرف انرژی و باتری هستند که همان برق دزدی ماشین است. مقاله پیش رو با عنوان علت برق دزدی ماشین از کجاست؟ به شما خواهد گفت که، را باتری ماشین شما خیلی زود تمام می شود.

خودرو، جریان برق مورد نیاز خود را از باتری تامین می کند و هنگامی که ماشین روشن است، این اتفاق طبیعی است. اما وقتی سوئیچ خودرو در حالت خاموشی و آف قرار دارد، این جریان قطع می شود و نیازی به مصرف باتری برای تامین جریان برق نیست. اما در حالت کاملا صد در صد، این اتفاق نمی افتد و اجزایی از باتری استفاده می کنند و کاملا منطقی و نرمال است. برای روشن گذاشتن ساعت خودرو، رادیو، ضبط، قفل مرکزی و دزدگیر این مصرف از باتری در حالت آف هم طبیعی است.

برق دزدی ماشین چیست؟

نشانه برق دزدی ماشین چیست؟

برق دزدی ماشین

اگر مقدار برق مصرفی از باتری از حالت طبیعی و عادی بیشتر باشد، برق دزدی اتفاق افتاده است و باید بدانیم علت برق دزدی ماشین از کجاست؟ مقدار مصرف باتری به طور طبیعی برای خودرو از نوع جدید، بین 50 تا 85 میلی آمپر است و این برای خودروهای قدیمی می تواند در حدود، چیزی کم تر از 50 میلی آمپر باشد. اگر مصرف برق و باتری خودرو شما از این مقدار بیشتر است، باید توسط کارشناس و متخصص علت یابی شود.

از دلایل عمده در مشکل برق دزدی ماشین، وجود مشکلی در سیستم الکتریکی ماشین و وایرشمع و کویل می تواند باشد. از دیگر موارد بارز در برق دزدی ماشین، اشکال در سیستم فیوز ها است. این عوامل آنقدر در برق دزدی ماشین تاثیر دارند که می توانند در عرض چند ساعت، باتری ماشین را از کار انداخته و تخلیه کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که خودروهای جدید از نظر، برق دزدی ماشین حساس تر هستند. یعنی در مرز 85 میلی آمپر، در اثر گذر زمان بر باتری و عمر آن تاثیر می گذارد. پس همیشه باید نگهداری درست از باتری خودرو را در الویت قرار داد نا شما دوست عزیز دچار مشکلات برق دزدی و تمام شدن نابهنگام باتری خودرو نشوید. شارژ و نگهداری خودرو با به طریقی باشد که، کم تر از 12.4 ولت نبوده؛ زیرا در این حالت، باتری خورده و سولفاته می شود و مشکلات زیادی را برای صاحب خودرو ایجاد می کند.

در کدام قسمت ها برق دزدی ماشین بیشتر است؟

اگر از علت برق دزدی ماشین از کجاست؟ بخواهیم بیشتر بدانیم، باید از قسمت هایی که احتمال برق دزدی خودرو در ان ها بیشتر است، اطلاع داشته باشیم. برای همین منظور ما به این موضوع می پردازیم تا شما عزیزان بیشتر آگاه شوید. آگاهی درباره مشکلات برق خودرو بسیار در نگهداری از خودرو و افزایش طول عمر باتری موثر است.

اصولا در مشکلات برق دزدی خودرو باید کارشناس و متخصص، وارد این امر شود. کارشناس خودرو و تعمیرکار مجرب خیلی راحت می تواند، مشکل را علت یابی کند و برطرف شود. اما در حالاتی هم خود شما، می توانید این مشکب را از بین ببرید.

دلیل ساده ای هم از برق دزدی ماشین وجود دارد که در ان حالت می توانید خود شما مشکل را برطرف کنید. فقط کمی اطلاعات درباره خودرو کافی است. خیلی مواقع از موارد دزدی برق خودرو، رادیو، سیستم پخش و ضبط خودرو، دزدگیر و قفل مرکزی، کویل، وایرهای شمع است. در این صورت با وجود این مشکلات، خود، علت را پیدا کرده و ان را برطرف نمایید.

راه های تشخیص برق دزدی از خودرو

برق دزدی از ضبط خودرو

راه های تشخیص برق دزدی از خودرو

اگر شما هم علاقه مند به این هستید که، علت برق دزدی ماشین از کجاست؟ از این سه روش می توانید تشخیص راحت تری داشته باشید. سه روش متداول به شرح زیر است.

  1. می توان از لامپ برای یافتن علت برق دزدی ماشین استفاده کرد.
  2. می توان با آزمایش و تست تخلیه باتری از جهت آمپر، علت برق دزدی ماشین را پیدا کرد.
  3. تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ هم از راه های دیگر پیدا کردن علت برق دزدی ماشین است.

برای انجام دادن تست ها در جهت علت یابی برق دزدی خودرو باید، مقدمات ان را فراهم کرد و به اصطلاح، آمادگی پیدا نمایید. به طور مثال باید، دستگاه های جانبی همه از خودرو جدا شده و اطمینان داشته باشید که وسیله الکتریکی روشن نیست. در ادامه باید باتری از خودرو خارج شود. کابل منفی از پایانه منفی باتری بابد جدا گردد. در پایانه مثبت احتمال این وجود دارد که، خیلی اتفاقی، اتصال کوتاه در مدارها ایجاد شود، پس بهتر است، با پایانه منفی کار شود.

نشانه های برق دزدی در خودرو

دلایل مهم از  برق دزدی در دزدگیر خودرو

نشانه های برق دزدی در خودرو

عواملی که باعث برق دزدی در خودرو می شود بسیار زیاد است اما، بعضی نشانه ها، اهمیت بیشتری دارند که ما در این مقاله، به ان ها اشاره می کنیم.

  • نور در چراغ های جلو و عقب خودرو خیلی ضعیف شده و حتی حالت پرش دار هم پیدا می کند که از نشانه های برق دزدی خودرو است.
  • هنگام استارت زدن، دید عمل می شود و مکث دارد. این هم می تواند از دلایل مشکلات برق دزدی خودرو باشد.
  • موتور خودرو ضعیف می شود و عملکرد همیشگی را ندارد.
  • مواور خودرو در هنگام حرکت، ریپ میزند و ممکن است خاموش هم بشود.
  • دینام صدا می دهد و این از نشانه های برق دزدی خودرو می تواند باشد.
  • سیم ها و باتری خیلی داغ می شوند.
  • سیستم پخش و ضبط خودرو، قطعی و وصلی دارد.
در نهایت اینکه

در این مطلب با اینکه، علت برق دزدی ماشین از کجاست؟ و نشانه های ان چه می تواند باشد، آشنا شدیم. اگر درباره خودرو برق خودرو تخصص ندارید بهتر است، تعمیرات را به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید. برای تعمیرات تخصصی از افراد مجرب باید استفاده شود تا سیمی به اشتباه پاره نکنید.

سوالات متداول علت برق دزدی ماشین از کجاست؟

برق دزدی ماشین چه اسیب هایی به خودرو وارد می کند؟

برق دزدی ماشین می تواند به قسمت های بسیار مهم و حساس خودرو مانند، فلایول و دنده استارت اسیب بزند. به سرشمع ها هم اسیب وارد می آید.

نشانه های برق دزدی ماشین چیست؟

از مهم ترین نشانه های برق دزدی ماشین در این مقاله اشاره شده است.

برق دزدی در چه قسمت هایی ممکن است اتفاق افتد؟

برق دزدی در خودرو، می تواند در قسمت هایی چون؛ رادیو، سیستم پخش و ضبط خودرو، دزدگیر و قفل مرکزی اتفاق افتد.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو