دوره مکانیک خودرو

شاید شما هم مثل اغلب افراد، به دنبال یک دوره برای آموزش مکانیک خودرو باشید. در واقع هزینه‌های زیاد تعمیر اتومبیل سبب شده تا افراد بسیاری به دنبال آموزش مکانیک خودرو باشند تا هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند و هم یک مهارت بیاموزند. همچنین دوره آموزشی تعمیر خودرو شما را از اتلاف وقت برای کارآموزی در مکانیکی‌ها نجات می‌دهد. در این مقاله قصد داریم دوره مکانیک خودرو درجه 2 مجتمع آموزشی و تخصصی فنون خودرو را به شما معرفی کنیم.

دوره­ی تعمیر اتومبیل­های سواری یا با عنوان شناخته شده تر، آموزش مکانیک خودروهای داخلی، با توجه به گسترش روز افزون استفاده از خودرو در جامعه بسیار مورد توجه علاقه­مندان قرار گرفته و به همین دلیل دارای بازار کار خوب و فعالی است و افرادی که توانایی و تخصص مطلوبی در این حیطه داشته باشند درآمد خوبی کسب می­کنند. در رشته­ی مکانیک خودرو کارآموز مبانی و اصول  کارکرد خودرو را شناخته و به صورت تخصصی راه و روش تعمیر و رفع عیوب موتور، گیربکس  و دیفرانسیل را آموزش می بیند. دوره­ی تخصصی مکانیک خودرو با مجهزترین تجهیزات و استفاده از موتورهای زنده­ی خودروهای رایج کشور در آموزشگاه تخصصی فنون خودرو  توسط بهترین اساتید سازمان فنی و حرفه­ای آموزش داده می­شود. پس از اتمام دوره گواهی نامه تخصصی فنی و حرفه ای آموزشگاهی به شما داده می شود.

دوره آموزش مکانیک خودرو مناسب بانوان دوره آموزش مکانیک خودرو ویژه ی بانوان مدرس اقا دوره آموزش مکانیک خودرو برای بانوان تدریس دوره آموزش مکانیک خودرو ویژه ی بانوان دوره تخصصی آموزش مکانیک خودرو ویژه ی بانوان دوره آموزش برای بانوان برق و مکانیک خودرو آموزش مکانیک خودرو ویژه ی بانوان دوره آموزش مکانیک خودرو فقط بانوان دوره آموزش مکانیک خودرو برای بانوان

شرح دوره :

دوره آموزش مکانیک خودرو یک دوره کامل برای فراگیری این تخصص مهم است که در 2 درجه توسط گروه تخصصی فنون خودرو آموزش داده می‌شود. درجه اول و دوم این دوره شامل مباحث یکسان اما با سطح های متفاوت هستند.

مباحث دوره آموزش مکانیک خودرو درجه 2

مباحث دوره آموزش مکانیک خودرو درجه 2 شامل:

  • ابزار شناسی
  • موتور
  • گیربکس
  • دیفرانسیل
  • سیستم جرقه
  • جلوبندی
  • ترمز و تایم گیری

این مباحث به قدری عملی و آسان آموزش داده شده اند که کارآموزان می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. همچنین کار عملی بر روی محصولات ایران خودرو و سایپا که در این دوره گنجانده شده، می‌تواند تخصص کارآموزان را بالا ببرد.

و با این روش آموزشی کارآموزان با تجربه و با سطح کیفیت بالا پس از اتمام دوره خواهیم داشت.

مزایای دوره آموزش مکانیک خودرو فنون خودرو

مزایای این دوره برای کسی که آشنایی چندانی با خودرو و ساز و کار بخش‌های مختلف آن ندارد می‌تواند شگفت انگیز باشد:

  • آشنایی کامل با مباحث ذکر شده و تعمیر اصولی بخش‌های مختلف اتومبیل
  • کار عملی و تمرین مباحث آموزش داده شده روی اتومبیل‌های رایج کشور
  • صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه
  • فراهم ساختن زمینه برای ورود به بازار کار و تبدیل شدن به یک مکانیک خودرو

دوره مکانیک خودرو

مدت زمان و شهریه دوره آموزش مکانیک خودرو

این دوره توسط مهندس زنجانی از اعضای تیم آموزشی گروه تخصصی فنون خودرو در مدت یک ماه آموزش داده خواهد شد. در یک ماه، جلسات 4 ساعته از شنبه تا چهارشنبه برای کارآموزان فعال خواهد بود که شرکت کنندگان می‌توانند از کار عملی رو محصولات ایران خودرو و سایپا بهره برده و مهارت خود را در این زمینه بیشتر و بیشتر کنند. شهریه این دوره 8.800.000 تومان است که در مقایسه با بار آموزشی آن، بسیار ناچیز خواهد بود.

با بهره گیری از درجات 1 و 2 دوره آموزش مکانیک اتومبیل می‌توانید به راحتی با ساز و کار پیچیده بخش‌های مختلف اتومبیل آشنا شده و با کار عملی روی این آموزشات، تخصص خود را بالا ببرید و وارد بازار کار مکانیک شوید.

 

توضیحات کلی و کلیدی دوره

معمولا برای پیدا کردن مهارت در زمینه مکانیک خودرو و تبدیل شدن به یک مکانیک خودروی ماهر 3 روش پیش رو داریم:

  • شاگردی کردن: یکی از راه­ها شاگردی کردن درمغازه­های مکانیکی و یا حتی در نمایندگی های مجاز  خودروسازان است اما با توجه به قدیمی بودن این سبک یادگیری که مرسوم به سالیان قبل است و زمان طولانی مدت یادگرفتن برای افرادی که می­خواهند به سرعت وارد بازار کار مکانیک خودرو شوند گزینه­ی مناسبی به حساب نمی­آید.
  • تحصیلات : انتخاب رشته ی مکانیک خودرو در هنرستان­های کاردانش و فنی و حرفه ای آموزش و پرورش به مدت 3 سال در دوره ی متوسطه دوم ویا در دانشگاه­های معتبر که 4 سال  زمان می ­برد.
  • آموزش فنی و حرفه ای: حضور در دوره های مراکز و آموزشگاه­های فنی و حرفه ای که کاملا تخصصی در حرفه ی مکانیک خودرو مشغول به پرورش کارآموزان ماهر و با تجربه هستند. ( یکی از این مراکز آموزشگاه تخصصی فنون خودرو می­باشد که به عنوان مجهزترین و پربازده ترین آموزشگاه در زمینه ی تمامی تخصص­های خودرو به حساب می­آید)

نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه مکانیک خودرو:

  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی

با توجه به اینکه جزئیات آموزشگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد انتخاب دوره­های آموزشی مکانیک نباید بر پایه ی قیمت باشد. برای مثال ممکن است دوره ای از نظر قیمت ارزان باشد و یا حتی مانند بعضی دوره های دولتی به صورت رایگان برگزار گردد اما اگر در انتهای دوره کارآموز متوجه شود که خوب یاد نگرفته و یا به شکل تمرین عملی آموزش کافی را دریافت نکرده در نتیجه آمادگی کافی برای ورود به بازار کار مکانیک را نخواهد داشت.

مدرک پایان دوره:

در انتهای دوره به شما مدرک تخصصی زیر نظر فنی و حرفه ای تعمیرکار مکانیک خودرو درجه 2 داده می شود .

پیش نیاز دوره مکانیک خودرو درجه 2:

دوره ی مکانیک خودرو درجه 2 هیچ پیش نیازی ندارد.

امتیاز دهید post

3 Comments

  1. تشکر از مطالب مفید و سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو