آنچه در این مطلب خواهید خواند
پلوس یکی از مهم ترین و کلیدی ترین قطعات خودرو است. پلوس در قسمت جلوبندی ماشین است.وظیفه اصلی آن انتقال انرژی و نیرو لازم از دیفرانسیل به به چرخ هاست. بطور کلی پلوس از 3 شاخه، گردگیر، میل و سرپلوس تشکیل شده است.اگر در قسمت پلوس مشکلی ایجاد شود میتواند مانع از منقل شدن قدرت و حرکت به محورها شود. همیشه باید از بوجود آمدن مشکلات احتمالی در پلوس پیگیری کنیم. خرابی پلوس علائمی دارد که با پیش بینی و شناخت پلوس خودرو و علائم خرابی آن آنها می توان از بوجود آمدن مشکل در پلوس جلوگیری کرد. تنظیم دور چرخ ها بر عهده دیفرانسیل است. دیفرانسیل بین چرخ های جلو و عقب، راست و چپ قرار میگیرد. برای انتقال هرچه بهتر انرژی از دیفرانسیل به چرخ ها به میله بنام پلوس نیاز است که از درون دیفرانسیل به چرخ های چپ و راست متصل می شود. برا اینکه بیشتر درباره پلوس و کارکرد آن بهتر بدانید دوره آموزش مکانیک خودرو را بگذرانید و مدرک معتبر دریافت کنید
پلوس از چهار قسمت سر پلوس، گردگیر، مشعلی و سه شاخه تشکیل شده است. برای شناخت پلوس خودرو و علائم خرابی آن نیاز به شتاخت اجزای آن دارید.
خرابی پلوس در دسته آموزش مکانیک خودرو می باشد. اگر حین رانندگی و دور زدن با صدای تق تق مواجه شوید امکان دارد سر پلوس ماشین خراب شده باشد. برای اینکه بفهمید سرپلوس کدام سمت دچار خرابی شده است، این این است که فرمان را تا آخر و چپ و راست بچرخانید در هر طرفی که صدای تق تق زیاد شد سرپلوس آن طرف خراب است. اما اگر در هر دو طرف صدای تق تق زیاد بود به احتمال خیلی زیاد سرپلوس هر دو طرف دچار خرابی است. برای شناخت پلوس خودرو و علائم خرابی آن به علائم زیر توجه کنید.
خرابی پلوس به قسمت خرابی بلبرینگ پلوس، خرابی مشعلی پلوس و خرابی سه شاخه پلوس تقسی می شود که هر کدام را بررسی خواهیم کرد. با ادامه مقاله پلوس خودرو و علائم خرابی آن همراه ما باشیدو
سه شاخه یکی از مهم ترین قسمت های پلوس است. منتقل شدن حرکت و قدرت به سمت چرخ ها توسط سه شاخه پلوس انجام می شود. سه شاخه نیروی حرکتی را به خواسته پلوس منتق می کند که پس از آن این نیرو بوسیله سرپلوس به محورهای ماشین منتقل می شوند. علائم خرابی سه شاخه پلوس عبارتند از
در ادامه مقاله پلوس خودرو و علائم خرابی آن به قسمت بلبرینگ میپردازیم. روی سه شاخه پلوس بلبرینگ هایی وجود دارد که خرابی آنها می تواند مشکل ساز شود. این علائم خرابی بلبرینگ پلوس عبارتند از.
عدم تعمیر مشکلات ذکر شده میتواند باعث خرابی محورهای جلوبندی ماشین شود.
یکی دیگر از قسمت های پلوس ماشین مشعلی پلوس نام دارد. مشعلی در انتهای گیربکس ماشین قرار دارد و با اتصال به 3 شاخه، به پلوس ماشین وصل می شود. علائم خرابی مشعلی پلوس عبارتند از.
در صورت مواجه شدن با این نشانه ها، به احتمال زیاد مشعلی پلوس دارای نقص و مشکل است. با ادامه مقاله پلوس خودرو و علائم خرابی آن همراه ما باشید.
هنگام مواجه شدن با پلوس خودرو و علائم خرابی آن بهتر است در زودترین زمان ممکن ماشین را پیش تعمیرکار ببرید تا حدالامکان از بوجود آمدن مشکلات جدی تر جلوگیری کنید. خطرات احتمالی بعد از خرابی پلوس عبارتند از
برای جلوگیری از خطرات ذکر شده باید در اسرع وقت ماشین را برای بررسی به تعمیرگاه برد.
پلوس یکی از حیاتی ترین قسمت های هر ماشین است که خودرو برای حرکت خود به آن نیاز دارد. در این مقاله به بررسی پلوس، علائم و علل خرابی آن پرداختیم. اگر با علائمی مانند لرزش کابین و شنیدن صدای تق تق مواجه شدید احتمالا پلوس ماشین خراب است و باید هرچه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید. خرابی پلوس می تواند منجر به خطرات زیادی مانند واژگونی ماشین شود. طول عمر پلوس بطور دقیق مشخص نیست. این قطعه نیز مثل دیگر قسمت ها بعد از مدتی نیازمند تعویض است.طول عمر مفید پلوس به کیفیت قطعات و نحوه نگه داری ارتباط دارد.هرچه نکات ایمنی را بهتر و بیشتر رعایت کنید عمر مفید این قطعه نیز بیشتر می شود. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان کاورکس تماس حاصل فرمایید. ذر این مقاله سعی شد بطور جامع با پلوس خودرو و علائم خرابی آن آشنا شویدو
7 Comments
سلام
ممنون ازمقاله شیوا،،،روان وزیباتون بسیارساده وکاملوجامع توضیح دادید
به نظربنده مهمترین قطعه که بابازدیدونگهداری به موقع درصورت خراب بودن(گردگیرپلوس)هستش که اگه سالم باشه از90درصد مشکلاتی که بیان کردین جلوگیری میکند(لطفاراننده هاحتماحتماجنس مرغوب استفاده کنن)
باسلام وخسته نباشید
ممنون از لطف وزحمات بسیار زیادو از توضیع دادن شیوا وروان بصورت مختصرو جزیی وکامل
سلامت باشید
سلام. چندوقت پیش دیسک صفحه وبلبرینگ چرخ سمت شاگردوعوض کردم ومیزان فرمان وکل جلوبندی ودرست کردم وچک کردم الان توسرعت پایین درهنگام دنده عوض کردن فرمون ماشین گیج میزنه انگاریه چیزی گیرمیکنه فرمون وبه سمت شاگردمیچرخونه وصدای تق تق هم درحین چرخیدن فرمون میادبه جلوبندسازی ومکانیک میرم سردرنمیارن.ممنونم راهنمایی کنید .ضمنا ماشینم تیباصندوقداره
سلام برای منم که ماشینم پژو هستش این اتفاق افتاده کسی سر در نمیاره متاسفانه
سلام برای منم که ماشینم پژو هستش این اتفاق افتاده کسی سر در نمیاره متاسفانه نهایتا میگن پلوسه که اونم توی گردشها صدا نمیده
سلام وعرض خسته نباشی ماشینم پراید۱۴۱هست عقب کسی سوارمبشه چرخجلو درحال حرکت صدای تق تق تق میده میخواستم بدونم میتونید راهنماییم کنید ایراد چیه یانه ممنون میشم