آنچه در این مطلب خواهید خواند
به صورت کلی هنگامی که سیستم تعلیق پراید خراب می شود نیاز به تعمیر سیستم تعلیق پراید می شود، به این صورت که هنگامی که یکی از قطعات سیستم تعلیق خودرو خراب شد نیاز است که آن را به یکی از مکانیکی ها برده و نیاز به تعمیر سیستم تعلیق پراید می شود. در نظر بگیرید که هنگامی که متوجه شدید که سیستم تعلیق خودرو دچار خرابی و ایراد شد سریعا باید به یک مکانیک مراجعه کنید، زیرا اگر در زمان لازم مراجعه نکنید باعث می شود که برای شما عواقب جبران نا پذیری رخ دهد، زیرا سیستم تعلیق خودرو نقش بسیار مهم و اساسی در حرکت کردن ماشین دارد که در ادامه توضیح کامل در مورد سیستم تعلیق خودرو و علائمی که نشان دهنده خرابی سیستم تعلیق خودرو می باشد را توضیح خواهیم داد.
به طور خلاصه سیستم تعلیق خودرو تشکیل شده از چند قطعه می باشد، که هر کدام از قطعه هایی که در سیستم تعلیق خودرو به کار رفته است کار شخصی می کند، به این صورت که اگر هرکدام از قطعاتی که داخل سیستم تعلیق می باشد خراب شود و از کار بیوفتد کل کار سیستم تعلیق را به مشکل می اندازد و تا زمانی که کار تعمیر سیستم تعلیق پراید صورت نگیرد ماشین نمی توان شروع به حرکت کرد.
امروزه علائم زیادی در خرابی سیستم تعلیق خودرو وجود دارد در ادامه به هرکدام از آنها اشاره خواهیم کرد.
اما اصلی ترین سوالی که پیش می آید اینجاست که قطعاتی که داخل سیستم تعلیق خودرو به کار می رود چیست؟ با ما همراه باشید که در ادامه قطعات را خواهیم گفت.
سیستم تعلیق خودرو از یک سری قطعات زیاد تشکیل شده است که هر کدام عملکرد خاصی را دارد و طرف دیگر وجود هر کدام و سالم بودن آنها نیاز و ضروری می باشد و در نبود آنها سیستم تعلیق خودرو به صورت کامل از کار میوفتد و باید برای تعمیر سیستم تعلیق خودرو پراید آن را نزد مکانیک برده و کار تعمیر سیستم تعلیق خودرو پراید را انجام دهید.
به این صورت می باشد که این قطعه درست است که اصلی ترین نقش برای حرکت خودرو را دارد ولی اگر به صورت درست رانندگی نشود و با سرعت زیاد از دست انداز ها عبور کنید باعث این می شود که یک سری آسیب ها وارد به سیستم تعلیق خودرو بشود، سوالی اصلی که پیش می آید این است که لاستیک چه ربطی به سیستم تعلیق خودرو دارد؟ به این دلیل می باشد هنگامی که شما دست انداز را توسط لاستیک رد می کنید باعث می شود آسیب به لاستیک و جلوبندی خودرو وارد شود در نتیجه باعث بروز مشکل در سیستم تعلیق خودرو می شود.
به این صورت می باشد که اصلی ترین قطعه سیستم تعلیق خودرو فنر می باشد، به این دلیل که فنری که داخل سیستم تعلیق خودرو نصب شده است باعث می شود ضربه هایی که از گذراندن دست انداز و جاده های مخربی آسیب هایی که به ماشین وارد می کند را به خود می گیرد، اما فنر ها یک کاربرد اصلی دیگر دارند و آن نیز این است که فنر کار تنظیم ارتفاع ماشین و ارتفاع لاستیک با سطح زمین را نینز برقرار می کند، در صورتی که مشاهده شد فنر ها دچار مشکل شده است سریعا به مکانیکی برای تعمیر سیستم تعلیق پراید مراجعه کنید. برای آموزش مکانیک خودرو به کارورکس مراجعه کنید.
اصلی ترین کار میله تعادل این است که تمام تعادلی که ار انواع بخش ماشین وجود دارد را به صورت برابر در بینن چهار چرخ تنظیم کند که تعادل در تمامی سطوح برابر و یکی باشد تا مشکلی در حین رانندگی برای شما به وجود نیاورد. در نظر بگیرید این میله تعادل به کمک فنر و فنر به صورت همکاری می باشند، به این صورت که هنگامی که آسیب ها توسط فنر و کمک فنر جذب می شود تعادل ماشین بهم میریزد و کار میله تعادل از اینجا شروع می شود.
کار کمک فنر این گونه می باشد که هنگامی که ضربه به ماشین توسط لاستیک ها وارد می شود فنر ها خم می شوند، کار کمک فنر این است که به آرامی کمک فنر های خم شده را بالا بی آورد، در صورت وجود نداشتن کمک فنر برای فنر ها باعث می شود که هنگامی که فنر خم می شود به دلیل اینکه کمک فنر وجود ندارد، یک دفعه و سریعا کمک فنر باز می شود و باعث پرش خودرو به سمت بالا می باشد، به طور خلاصه کمک فنر ابزار کمکی برای فنر می باشد که بعد از خم شدن فنر به صورت آهسته و آرام فنر باز شود.
به طور کلی امروزه سیستم های تعلیق که تولید می شود به 3 مدل تقسیم می شوند که در ادامه خواهیم گفت.
به این صورت می باشد که دارای 4 مدل می باشد که در ادامه خواهیم گفت، با ما همراه باشید.
ایین نوع سیستم نیز همانند سیستم تعلیق مستقل دارای مدل هایی می باشد که در ادامه انواع مدل آن ها را خواهیم گفت.
این هم نیز امروزه همانند سیستم های تعلیق بالا دارای انواعی می باشد که خواهیم به آن اشاره کرد.
هر کدام از این سیستم ها دارای مدل های خاص می باشد که در مطالب های دیگر آن ها را توضیح خواهیم داد. اما این را در نظر بگیرید که هر کدام از این نوع سیستم ها برای کار خاصی به وجود آمده است.
در آخر به این جمع بندی می رسیم که سیستم تعلیق خودرو نقش بسیار مهمی در حرکت ماشین و حفظ تعادل داخل ماشین را دارد، این را در نظر بگیرید که اگر هر مشکلی داخل سیستم تعلیق خودرو دیده شد سریعا آن را به مکانیکی برده و کار تعمیر سیستم تعلیق پراید را انجام دهید تا مشکلی برای شما بعدا چه برای شما و چه برای ماشین به وجود نیاید. سیستم تعلیق خودرو تشکیل شده از قطعات زیادی می باشد که تمامی آن ها را در بالا توضیح دادیم.
3 Comments
یک پراید هاچبک دارم داخل دنده چهار مثل گهواره میشه لرزش زیاد داره میشه ازچی باشه ممنونم
کمک نداری یه کمک فنر kdsبنداز مشکلت حل میشه
سلام از کجا بفهمم کمک فنر ماشینم خرابه کارکردش 38هزاره،یه تعمیرگاه رفتم گفت کمک فنر عقبت میزنه،یکی میگه لاستیک ها بالانس نیست
چندماه پیشم دور موتور الکی بالا میرفت یجا بردم گفت قطعه یه جا دیگه گفت دیسک و صفحه عوض کرد 🤔
میشه راهنمایی کنید یه جای درست قیمت مناسب ببرمش