آموزش دوره تخصصی گیربکس

گیربکس اتوماتیک

در این دوره کارآموز یکی از مدل های گیربکس را فرا می گیرد که آموزش جعبه دنده  های اتوماتیک نامیده می شوند.

جعبه دنده یا گیربکس

جعبه دنده یا گیربکس خودروهای خارجی یکی از پر هزینه ترین بخش‌های این خودروهاست که می‌تواند وقت و انرژی بسیار زیادی را نیز از شما بگیرد؛ از این رو دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر تعمیرات خودروی دنده اتومات، وارد بازار کار پر رونق مکانیک خودروهای خارجی شده و درآمد زایی بالایی داشته باشید. بنابر تفاسیر ارائه شده، با ما همراه باشید تا با دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک از مجتمع تخصصی فنون خودرو آشنا شوید.

آموزش گیربکس اتوماتیک

یکی از مهمترین قطعات خودرو گیربکس است که وظیفه ی آن انتقال قدرت از موتور به چرخ هاست. انتقال قدرت مرحله ای است که طبق گشتاور این اجازه را می دهد که موتور خودرو در دور یکسان به سرعت های بالاتری برسد.

زمان خریدن خودرو یکی از مهم ترین مسائل انتخاب گیربکس خودروی شما است. قبلا فقط یک مدل دستی و یک مدل اتوماتیک موجود بود ولی در دنیای امروز با توجه به گسترش تکنولوژی های روز انتخاب های موجود هم افزایش یافته است.

گیربکس اتوماتیک به گیربکسی گویند که کار تعویض دنده را به شکل خودکارو­الکترونیکی انجام می دهد. مراحل تعویض دنده تماما توسط برنامه داخلی ایسیو گیربکس اتوماتیک انجام می شود.می توان گفت گیربکس های اتوماتیک از یک کنترل کننده الکترونیکی سنسورهای مکاترونی و چرخ دنده های مکانیکی تشکیل شده اند.

وسعت واردات خودروهای خارجی و پیشرفت روزافزون تکنولوژی در گیربکس های خودرو (سیستم های انتقال قدرت) در این خودروها باعث شده بیشتر کارشناسان فنی و تعمیرکاران ضعفی در تعمیرات گیربکس داشته باشند.

شرح دوره

مباحث دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک به گونه‌ای چیده شده اند که به راحتی شما را وارد بازار کار مکانیک خودرو خواهند کرد و تقریبا از آموزش‌های دیگر بی نیاز خواهید شد. البته باید یادآور شویم که پیشنیاز این دوره آموزش مکانیک خودرو از گروه تخصصی فنون خودرو است و باید قبل از شروع دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک ، دوره فوق را گذرانده باشید.

مباحث دوره آموزش گیربکس اتوماتیک

مباحث این دوره آموزشی عبارتند از:

  • قطعه شناسی گیربکس‌های اتوماتیک
  • ساز و کار و اصول کارکرد گیربکس‌های 4، 6 و 8 دنده
  • ساز و کار دنده سیاره‌ای‌ ها
  • ساز و کار ساعت و شیر برقی‌ها
  • عیب یابی و تست عملکرد گیربکس‌های اتوماتیک
  • طریقه دیاگ زدن و عیب یابی آن
  • باز و بستن 3 مدل گیربکس خودروهای خارجی به صورت کارعملی

دوره آموزش گیربکس اتوماتیک

همانطور که گفته شد، در این دوره ی طلایی سه مدل گیربکس اتوماتیک 4، 6 و 8 دنده ( پژو AL4/هیوندایی HIVEC/بنز/بی ام و  (ZF آموزش داده خواهند شد؛ بنابراین شما گیربکس تمام اتومبیل‌های خارجی را به طور کامل در یک دوره ی کاملا اقتصادی آموزش خواهید دید!

آموزش دوره تخصصی گیربکس

مزایای دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک

 

کامل و جامع بودن و آموزش همه چیز از گیربکس‌های اتوماتیک تنها بخشی از مزایای این دوره آموزشی گروه تخصصی فنون خودرو است. این دوره ی طلایی یک دوره آموزشی کامل است که مزایای زیر را دارد:

  • آموزش به صورت 100٪ عملی بر روی محصولات خارجی و داخلی
  • آموزش فشرده و در عین حال همه گیر در یک دوره ی طلایی
  • آشنایی کامل با ساز و کار 3 مدل گیربکس اتوماتیک
  • آشنایی با قطعه‌ها و نحوه باز و سرهم کردن گیربکس اتوماتیک
  • فراهم کردن خوابگاه مناسب برای کارآموزان شهرستان

شهریه و مدت زمان دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک

این دوره آموزشی با زحمات فراوان مهندس زنجانی و مهندس مشکدانه از گروه تخصصی فنون خودرو طراحی و اجرا می‌شود؛در مدت 3جلسه است 3 ساعته که می‌توانند علم و تخصص خود را با آموزش گیربکس اتوماتیک بالا  ببرند. دوره طلایی آموزشی گیربکس اتوماتیک با شهریه بسیار مقرون به صرفه 3.100.000 تومان شما را به یک متخصص تبدیل خواهد کرد و بعد از آن به راحتی میتوانید وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.


 

 


 توضیحات کلی و کلیدی دوره

کارآموزان در طول دوره ی آموزش گیربکس اتوماتیک که آموزش جعبه دنده های اتوماتیک هم گفته می شود مهارت لازم برای کار بر روی انواع گیربکس های اتوماتیک تویوتا، گیربکس های اتوماتیک هیوندا، گیربکس های اتوماتیک کیا، گیربکس های اتوماتیک مزدا و همچنین گیربکس های اتوماتیک فرانسوی مانند رنو مگان، سیتروئن c7، گیربکس های اتومات 206 و 207 و گیربکس های اتوماتیک سی وی تی(cvt)  بدست آورده و توانایی عیب یابی و تست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفراسیل دارند. عیب یابی گیربکس های اتوماتیک بدون دیاگ و عیب یابی گیربکس های اتوماتیک با دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس و تست عملگرها و سنسورها در این دوره به طور کامل آموزش داده می شود. سرویس ساعت گیربکس و عیب یابی آن از مباحث اصلی دوره ی آموزش گیربکس اتوماتیک در آموزشگاه فنون خودرو می باشد. نقشه خوانی و تحویل نقشه های گیربکس های اتوماتیک به طور کامل انجام می شود. کارآموزان بعد از اتمام این دوره مانند کارشناسان فنی خودروهای خارجی و داخلی مهارت عیب یابی و تعمیر جعبه دنده ماشین اتوماتیک را دارا می باشند و همینطور توانایی تعمیر اصولی گیربکس ها را دارند.

 نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه یادگیری گیربکس اتوماتیک
  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی

 گیربکس اتوماتیک  آموزش گیربکس اتوماتیک

مدرک پایان دوره:

در انتهای دوره به شما مدرک تخصصی زیر نظر فنی و حرفه ای داده می شود. و در صورت نیاز گواهینامه بین المللی pcms  استرالیا  و tap انگلیس اعطاء خواهد شد.

شرایط بازار کار تعمیرات گیربکس اتوماتیک

به علت خاص بودن و غیر ساده بودن گیربکس و عملکرد آن، بازار کار گیربکس اتومات بسیار پولساز است و تعداد افرادی که در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ماهر باشند زیاد نیست، به همین دلیل آموزش گیربکس اتوماتیک اهمیت زیادی دارد

باتوجه به ماشینی تر شده زندگی در این عصر، این شغل نیز با بازار کار بهتری مواجه است و کسانی که در این رشته مشغول فعالیت هستند در تمامی فصول مشتریان خاص خودشان را دارند.

بررسی بازار کار

همچنین با داشتن مدرک معتبری که توسط آموزشگاه حرفه ای کاروکس صادر خواهد شد، کارآموز بعد از پشت سر گذاشتن این دوره میتواند راحت‌تر جذب مراکز دولتی که در زمین خودرو فعالیت میکنند. جدا از این اگر فردی که دوره آموزش گیربکس اتوماتیک را پشت سر گذاشته باشد میتوان به سرمایه کم هم مغازه ای را اجاره یا خریداری کند هرچند با متراژ پایین، اما بدلیل مهم بودن این فن، کار وی پر رونق خواهد شدف البته کمی صبر هم لازم است تا مشتریان مورد نظز با وی آشنا شوند. از تبلیغات در زمینه گیربکس اتوماتیک هم میتواند اسفاده کند تا زودتر به نتیجه دلخواهش دست پیدا کند. اگر هم فرد سرمایه خداقلی برای باز کردن یک مغازه را نداشت. میتواند در مکانیکی های دیگر مشغول بکار شود و بعد از یک دوره مغازه خود را باز کند. مشغول شدن در مکانیکی های دیگر نیز باغث میشود فرد کارآموز با این کار و مشتری مداری بیشتر آشنا شود و در کارش موفق تر باشد.

گیربکس اتوماتیک   مباحث دوره آموزش گیربکس اتوماتیک

آیا برای گذارندن دوره تعمیر گیربکس پیش نیاز وجود دارد؟

دوره ی آموزشی مکانیک خودرو که توسط کاروکس نیز آموزش آن برگزار میشود از جمله دوره هایی ست که پیش نیاز دوره آموزش گیربکس اتومات است. این پیش نیاز برای کارآموز بسیار مفید است و باعث میشود در قسمت گیربکس نیز حرفه ای تر شود. از دیگر دوره هایی که میتواند برای کارآموز مفید باشد گذراند دوره برق خودرو باشد.

 

جمع بندی

اگر شما علاقه مند به کار در زمینه خودرو و گیربکس هستید برای آموزش جامع آن با کارشناسان کاروکس تماس بگیرید و یا بصورت حضوری مراجعه کنید. تا هرچه زودتر بتوانید بعد از گذراندن دوره آموزش گیربکس اتوماتیک بصورت حرفه ای موفق وارد بازار کار آن شوید. طبیعتا هر چه در کاری که به آن علاقه دارید با دانش تر نیز باشید در مسیر پیش روی کاری با خیالی راحت به هدف مورد نظرتان خواهد رسید.

امتیاز دهید post

3 Comments

  1. حمیردضا فرامرزی گفت:

    سلام،وقت بخیر.بنده تا حدودی با گیربکسهای صنعتی آشنایی دارم ولی در مورد خودرو هیچ گونه اطلاعاتی ندارم و فقط عامیانه بگم رانندگی بلدم.لذا اگه این دوره به درد فردی مثل من میخوره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.با تشکر.فرامرزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو