زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو

روش تعویض باتری خودرو

حتما برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش آمده است که زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو چه زمانی می باشد و اینکه چطور باید تشخیص دهیم که باتری خودرو ما نیاز به تعویض و یا حتی تعمیر دارد؟!

به طور خلاصه باید بگوییم که انجام این کار برای خودروهای مختلف متفاوت می باشد. به همین خاطر ما، سعی کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای به مواردی داشته باشیم که گاها با مشاهده آنها به راحتی متوجه زمان تعویض باتری خودرو خود خواهید شد.با کارورکس مرجع دوره آموزشی برق خودرو همراه باشید.

علت تعویض باتری خودرو

شما زمانیکه برای خرید خودرو مورد نظرتان اقدام می کنید اصولا به چه موارد و نکاتی توجه دارید؟!

خیلی از افراد هستند که در این مواقع بیشتر حجم موتور و مقدار سوخت و میزان راحتی آن برایشان دارای اهمیت می باشد و تعداد بسیار محدودی هستند که به باتری خودرو اهمیت می دهند.

آنچه که نیاز است همه شما دوستان عزیز بدانید این است که زمان استارت زدن، باتری ماشین است که از مهم ترین بخش های خودرو به شمار می آید که کار آن مدیریت کردن خودرو شما است.

بارها در مقالات مختلف عنوان شده است که، باتری از قطعات اصلی و بسیار مهم خودروها به شمار می آید. بنابراین اگر شما از عملکرد و یا حتی رسیدگی به این بخش غافل شوید و خودرو شما خراب شود مشکلات بسیار دیگری را نیز شاهد خواهید بود.

با این تفاصیل، توصیه ما به شما این است که علاوه بر تعویض روغن، تعویض فیلتر هوا و سایر قطعات خودرو خود نسبت به زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو هم اهمیت قائل شده و نسبت به این مسئله اطلاعات بیشتری بدست آورید.

عواملی که باعث کم شدن عمر باتری خودرو می شوند

عمر باتری خودرو

عواملی که باعث کم شدن عمر باتری خودرو می شوند

برای تشخیص زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو، نیاز است که به خوبی با عواملی که منجر به کاهش طول عمر باتری می شوند هم آشنایی داشته باشید.

  1. یکی از مهم ترین عواملی که بر طول عمر باتری خودرو می تواند بسیار تاثیر بگذار، هوای خیلی سرد و خیلی گرم می باشد. باتری خودرو  برای عمل در دمای معمولی طراحی شده است.
  2. عوامل تاثیر گذار بعدی، مواردی هستند که باعث آسیب رساندن به سیستم غیر اصولی شارژ باتری می شوند. دقت داشته باشید که صفحه موجود در داخل باتری خیلی سریع و آسان آسیب پذیر می باشد. به همین خاطر باید مطمئن باشید که باتری شما توسط پره های خود به بدنه ماشین متصل شده باشد.
  3. سومین عامل که منجر به کاهش عمر مفید باتری اتومبیل و تعویض آن می شود ایجاد اتصال کوتاه بین دو قطب مثبت و منفی می باشد.

تشخیص زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو

با توجه به تمام مواردی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم باید بگوییم که اگر شما یک راننده حرفه ای و با تجربه باشید به خوبی می دانید که زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو چه زمانی است.

اما اگر هنوز در این مورد به تجربه و مهارت لازم دست پیدا نکرده اید باید بگوییم که از روی نحوه استارت خوردن ماشین به راحتی می توانید به وضعیت باتری خودرو خود پی ببرید.

باتری تامین کننده برق خودرو می باشد و همه قطعات خودرو نیز به نوعی با این قطعه بسیار مهم در ارتباط می باشند.

هر ایراد و مشکلی در باتری و یا حتی برق خودرو می تواند به سایر بخش های خودر نیز آسیب وارد کند.

بد نیست بدانید که اگر باتری خودرو نو باشد این قابلیت را دارد که در زمان شارژ شدن بین 500 تا 700 آمپر شدت جریان داشته باشد. در حقیقت این جریان به استارت زدن موتور و نیروی لازم برای حرکت اتومبیل کمک زیادی می کند و در واقع تامین کننده این مسائل می باشد.

با گذشت زمان باتری توانایی اولیه خود را از دست خواهد داد و دیگر قادر نیست که آمپر کافی برای روشن شدن خودرو تولید کند. پس، اگر در زمان استارت زدن، ماشین شما روشن نمی شود یا اینکه بد استارت می خورد باید سریعا برای تشخیص وضعیت باتری خودرو به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

مواردی که نشان می دهند باتری خودرو  باید تعویض شود

اگر نمی دانید زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو چه موقغی است، در ادامه زمان هایی که باید باتری خودرو را تعویض کنید اشاره کرده ایم که شامل:

  • مشکل در روشن کردن وسیله نقلیه
  •  عملکرد ضعیف در هوای سرد
  • خرابی‌های الکتریکی خودرو
  • کم شدن نور چراغ ها
  •  بوی عجیب
  • خاموش شدن ناگهانی موتور
  • پرش باتری
  • چک کردن سطح مایع باتری
  • تغییر در ظاهر باتری
  • خوردگی در بدنه باتری

نگهداری صحیح از باتری خودرو

عمر باتری خودرو

نگهداری صحیح از باتری خودرو

تا به اینجای کار برایتان شرح دادیم که علت تعویض باتری خودرو چیست؟ چه عواملی می توانند بر کاهش طول عمر باتری تاثیر بگذارند، زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو چه زمانی می باشد و اینکه از کجا متوجه شویم که باتری نیاز به تعویض دارد.

حال می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید اقداماتی انجام دهید که باعث طول عمر باتری خودرو می شود.

رانندگی اشتباه و نامناسب می تواند باعث شود که بخش های مختلف خودرو شما همچون باتری و لاستیک داری عمر کوتاهی باشند.

بنابراین برای جلوگیری از این مسئله به راحتی و تنها با رعایت کردن چند نکته کوچک می توانید باعث طولانی تر شدن عمر باتری خودرو خود شوید.

کارهایی که بدین منظور می توانید انجام دهید به شرح زیر می باشند.

  • جهت جلوگیری از خسارت رسیدن به باتری ماشین خود را مرتب سرویس کنید
  • هرگر فراموش نکنید که پس از خاموش کردن اتومبیل سایر چراغ های ماشین را خاموش کنید
  • از ضربه زدن به قسمت کاپوت و کثیف نگه داشتن آن جلوگیری کنید.

طول عمر‌ باتری ماشین‌ چقدر است ؟

در اکثر موارد در ویژگیها هر باتری ، عمر‌ آن یاد شده است . ببه هر صورت به طور میانه باتری ها از ۲ تا ۵ سال ایستادگی می کنند . درواقع روزگار موثر باتری ۲ تا ۳ سال خیلی از نخواهد بود گرچه با حفاظت خوب و سرویس های به موقع می توان آن را تا ۵ سال هم نگه داشت.

سخن نهایی در مورد زمان مناسب تعویض باتری خودرو

تیم کارورکس سعی کرده است تا با ارائه این مقاله به شما دوستان کمک کند تا بهتر بتوانید تشخیص دهید که زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو چه زمانی می باشد و اینکه چطور می توانید کارهایی را انجام دهید تا به طول عمر باتری خودرو کمک کنید.

دقت داشته باشید که با مشاهده حتی کوچکترین مورد از عواملی که در این مقاله تحت عنوان مواردی که منجر به کاهش عمر باتری خودرو می شوند اشاره کرده ایم نیاز است که شما به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید و سر خود اقدام و کاری را بر روی باتری خودرو انجام ندهید.

سوالات متداول در مورد زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو

1.اگر باتری خودرو نو باشد باز نیاز به شارژ کردن دارد؟
برخی از باتری ها هستند که به طور کامل شارژ می شوند. اگر خودرو شما از این نوع باتری ها برخوردار باشد در صورن نو بودن هیچ نیازی به شارژ کردن آن ها نیست.

2.تعویض باتری خودرو چقدر زمان می برد؟
اگر باتری به طور کامل خالی شده باشد که زمان زیادی نیاز است که آن را تعویض کرد.

3.باتری های خودرو چند سال بدون مشکل می توانند کار کنند؟
به طور معمول و در شرایط عادی، هر باتری می تواند بین ۴ تا ۵ سال، بدون مشکل کارایی داشته باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

1 Comment

  1. […] شود، می تواند نشانه از خرابی باتری باشد. در این صورت زمان مناسب برای تعویض باتری می باشد. باد کردن بدنه باتری خودرو هم از نشانه های […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو