در این دوره کارآموزان کلاس های گیربکس های اتوماتیک در خودروهای خارجی و داخلی را فرا میگیرند که آموزش جعبه دنده های اتوماتیک نامیده می شود.

کارآموزان پس از طی این دوره توانایی این را کسب می کنند که بر روی انواع گیربکس های اتوماتیک بی ام و و گیربکس های اتوماتیک هیوندای و گیربکس های اتوماتیک کیا و گیربکس های اتوماتیک پژو و رنو کارکرده و عیب یابی وتست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفرانسیل تعمیر نمایند. عیب یابی گیربکس های اتومات با دیاگ و بدون دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس  و تست سنسورها وعملگرها در این مقطع خودرو به صورت کامل آموزش داده می شود. سرویس ساعت گیربکس و عیب یابی آن از مقاطع اصلی کلاس های گیربکس اتوماتیک است. نقشه خوانی و تحویل نقشه های گیربکس های اتوماتیک به صورت کامل انجام می شود. کاربران پس از گذرندان این دوره همچون کارشناسان فنی خودروهای خارجی و داخلی توانایی عیب یابی و تعمیر جعبه دنده ماشین اتوماتیک را دارا می باشند. و همچون مکانیک ها می توانند گیربکس ها را تعمیر اساسی نمایند و در پایان گواهی پایان دوره به آن ها اعطا می شود.

جعبه دنده یا گیربکس خودروهای خارجی یکی از پر هزینه ترین بخش‌های این خودروهاست که می‌تواند وقت و انرژی بسیار زیادی را نیز از شما بگیرد؛ از این رو دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر تعمیرات خودروی دنده اتومات، وارد بازار کار پر رونق مکانیک خودروهای خارجی شده و درآمد زایی بالایی داشته باشید. بنابر تفاسیر ارائه شده، با ما همراه باشید تا با دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک از مجتمع تخصصی فنون خودرو آشنا شوید.

یکی از مهمترین قطعات خودرو گیربکس است که وظیفه ی آن انتقال قدرت از موتور به چرخ هاست. انتقال قدرت مرحله ای است که طبق گشتاور این اجازه را می دهد که موتور خودرو در دور یکسان به سرعت های بالاتری برسد.

زمان خریدن خودرو یکی از مهم ترین مسائل انتخاب گیربکس خودروی شما است. قبلا فقط یک مدل دستی و یک مدل اتوماتیک موجود بود ولی در دنیای امروز با توجه به گسترش تکنولوژی های روز انتخاب های موجود هم افزایش یافته است.

گیربکس اتوماتیک به گیربکسی گویند که کار تعویض دنده را به شکل خودکارو­الکترونیکی انجام می دهد. مراحل تعویض دنده تماما توسط برنامه داخلی ایسیو گیربکس اتوماتیک انجام می شود.می توان گفت گیربکس های اتوماتیک از یک کنترل کننده الکترونیکی سنسورهای مکاترونی و چرخ دنده های مکانیکی تشکیل شده اند.

وسعت واردات خودروهای خارجی و پیشرفت روزافزون تکنولوژی در گیربکس های خودرو (سیستم های انتقال قدرت) در این خودروها باعث شده بیشتر کارشناسان فنی و تعمیرکاران ضعفی در تعمیرات گیربکس داشته باشند.

شرح دوره گیربکس اتومات خانواده پژو ، هیوندای ، بنز و بی ام و

مباحث دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک به گونه‌ای چیده شده اند که به راحتی شما را وارد بازار کار مکانیک خودرو خواهند کرد و تقریبا از آموزش‌های دیگر بی نیاز خواهید شد. البته باید یادآور شویم که پیشنیاز این دوره آموزش مکانیک خودرو از گروه تخصصی فنون خودرو است و باید قبل از شروع دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک ، دوره فوق را گذرانده باشید.

مباحث دوره آموزش گیربکس اتوماتیک

مباحث این دوره آموزشی عبارتند از:

  • قطعه شناسی گیربکس‌های اتوماتیک
  • ساز و کار و اصول کارکرد گیربکس‌های 4، 6 و 8 دنده
  • ساز و کار دنده سیاره‌ای‌ ها
  • ساز و کار ساعت و شیر برقی‌ها
  • عیب یابی و تست عملکرد گیربکس‌های اتوماتیک
  • طریقه دیاگ زدن و عیب یابی آن
  • باز و بستن 3 مدل گیربکس خودروهای خارجی به صورت کارعملی

همانطور که گفته شد، در این دوره ی طلایی سه مدل گیربکس اتوماتیک 4، 6 و 8 دنده ( پژو AL4/هیوندایی HIVEC/بنز/بی ام و  (ZF آموزش داده خواهند شد؛ بنابراین شما گیربکس تمام اتومبیل‌های خارجی را به طور کامل در یک دوره ی کاملا اقتصادی آموزش خواهید دید!

مزایای دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک

کامل و جامع بودن و آموزش همه چیز از گیربکس‌های اتوماتیک تنها بخشی از مزایای این دوره آموزشی گروه تخصصی فنون خودرو است. این دوره ی طلایی یک دوره آموزشی کامل است که مزایای زیر را دارد:

  • آموزش به صورت 100٪ عملی بر روی محصولات خارجی و داخلی
  • آموزش فشرده و در عین حال همه گیر در یک دوره ی طلایی
  • آشنایی کامل با ساز و کار 3 مدل گیربکس اتوماتیک
  • آشنایی با قطعه‌ها و نحوه باز و سرهم کردن گیربکس اتوماتیک
  • صرفه جویی در زمان، هزینه (به جای پرداخت هزینه ی هر موتور به صورت جداگانه با هزینه ای کمتر تمام اتومبیل ها را یک جا فرا میگیرید) و انرژی
  • خوابگاه برای  کارآموزانی که از شهرستان برای کلاس ها حضور پیدا می کنند

 شهریه و مدت زمان دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک

این دوره آموزشی با زحمات فراوان مهندس زنجانی و مهندس مشکدانه از گروه تخصصی فنون خودرو طراحی و اجرا می‌شود؛ مدت کل این دوره 7 تا 10 جلسه ی 4 ساعته می باشد. دوره طلایی آموزشی گیربکس اتوماتیک با شهریه بسیار مقرون به صرفه 9.800.000 تومان شما را به یک متخصص تبدیل خواهد کرد و بعد از آن به راحتی میتوانید وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

گیربکس اتوماتیک

توضیحات کلی و کلیدی دوره

کارآموزان در طول دوره ی آموزش گیربکس اتوماتیک که آموزش جعبه دنده های اتوماتیک هم گفته می شود مهارت لازم برای کار بر روی انواع گیربکس های اتوماتیک تویوتا، گیربکس های اتوماتیک هیوندا، گیربکس های اتوماتیک کیا، گیربکس های اتوماتیک مزدا و همچنین گیربکس های اتوماتیک فرانسوی مانند رنو مگان، سیتروئن c7، گیربکس های اتومات 206 و 207 و گیربکس های اتوماتیک سی وی تی(cvt)  بدست آورده و توانایی عیب یابی و تست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفراسیل دارند. عیب یابی گیربکس های اتوماتیک بدون دیاگ و عیب یابی گیربکس های اتوماتیک با دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس و تست عملگرها و سنسورها در این دوره به طور کامل آموزش داده می شود. سرویس ساعت گیربکس و عیب یابی آن از مباحث اصلی دوره ی آموزش گیربکس اتوماتیک در آموزشگاه فنون خودرو می باشد. نقشه خوانی و تحویل نقشه های گیربکس های اتوماتیک به طور کامل انجام می شود. کارآموزان بعد از اتمام این دوره مانند کارشناسان فنی خودروهای خارجی و داخلی مهارت عیب یابی و تعمیر جعبه دنده ماشین اتوماتیک را دارا می باشند و همینطور توانایی تعمیر اصولی گیربکس ها را دارند.

 

نکات مهم برای انتخاب آموزشگاه یادگیری گیربکس اتوماتیک:

  • تجهیزات به روز و کافی برای آموزش
  • تجربه و مهارت اساتید
  • محتوای آموزشی مناسب و به روز
  • کیفیت دوره های عملی

 

اعتبار مدرک پایان دوره:

آموزشگاه فنون خودرو برای کارآموزانی که دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک را سپری کرده اند و جهت رشد و ارتقای رزومه کاری کارآموزان مدرک بین المللی Oxford cert انگلستان اعطا می کند.

شرایط بازارکار تعمیرات گیربکس اتوماتیک

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سیستم های انتقال قدرت و حجم زیاد واردات خودروهای خارجی اکثر تعمیرکاران  و کارشناسان فنی  در زمینه ی گیربکس در سیستم تعمیراتی احساس ضعف می کنند و این در شرایطی است که در این زمینه از هر 1000 تعمیرکار مکانیک تنها یک مکانیک وجود دارد که در مقطع تعمیر گیربکس های اتوماتیک کار میکند و آن هم تنها خودروهای ایرانی را تعمیر میکند.

طبق دفترچه راهنمای ماشین ها  زمان توصیه شده در آن برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک بین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر می باشد. سرویس های دورده ای گیربکس اتوماتیک شامل تعویض روغن گیربکس، فیلتر، واشر کارتر می باشد.

 

میزان درآمد مکانیک خودرو چقدر است؟

یکی از مواردی که خیلی سوال می شود مقطع تعمیر گیربکس اتوماتیک است و معمولا افراد هم تمایل دارند قبل از رفتن به تعمیرگاه یک دید کلی از هزینه های تعمیرات مرتبط داشته باشند. در این قسمت تعمیرات گیربکس اتوماتیک و سایر تعمیرات مرتبط مانند  تعمیر گیربکس، تعویض توربین، هزینه تعویض ساعت، هزینه تعویض سیم ساعت، هزینه تعویض شیربرقی، هزینه تعویض روغن بدون فیلتر، هزینه تعویض روغن با فیلتر، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت جداگانه دلیل مراجعه به تعمیرگاه می باشد. وقتی کاپوت خودرو را بالا می دهید چیزی که در مرحله ی اول توجهتان را جلب میکند موتور خودرو است. اما با توجه به این که مهمترین قطعه ی یک خودرو گیربکس است، موتورخودرو بدون وجود گیربکس حتی نمی تواند به وظیفه ی خود عمل کند. بنابراین هزینه ی تعمیر  ونگهداری گیربکس اتوماتیک بدلیل مهمترین بخش خودرو بودن از دیگر تعمیرات و قطعات  خودرو گران قیمت تر است

با این حال واقعا اعلام هزینه کار دشواری است و با توجه به نیازهای مرتبط به تعمیرات می تواند متفاوت باشد. با این حال برای تخمینی ساده تعمیر گیربکس اتومبیل های پژو پارس حدود 700 هزار تومان است و با توجه به مدل خودرو و انواع گیربکس ها و هزینه هایی که در کنار تعمیرات گیربکس متحمل می شود.

 

هزینه ی مورد نیاز برای ایجاد کارگاه تعمیرات گیربکس اتوماتیک

این هزینه با توجه به نوع کارگاه متفاوت است، ولیکن کارآموزانی که دارای تعمیرگاه هستند و از قبل صنف مکانیک را به عنوان شغل انتخاب کرده اند می توانند با هزینه ی بسیار کم شروع کنند، اما در کنار آن کارآموزان هم  میتوانند با چاپ کارت ویزیت و ارائه ی آن به تعمیرگاه های دیگر در مواقع لزوم جهت تست و تعمیرگیربکس به شکل سیار تعمیرات انجام دهند.

پیش نیاز دوره

پیش نیاز این دوره، دوره ی آموزشی مکانیک خودرو می باشد.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه برق خودرو، آموزش برق خودرو، دوره آموزشی برق خودرو
دوره آموزشی برق خودرو